آفتاب
وزیر خارجه کانادا:

روابط دیپلماتیک خود را با ایران از سر می گیریم

روابط دیپلماتیک خود را با ایران از سر می گیریم

وزیر خارجه کانادا گفت کشورش خواهان ایجاد تغییرات چشمگیر در روابط خارجی و دیپلماتیک با کشورهای ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه کانادایی لاپرس از قول وزیر خارجه دولت جاستین ترودو که کانادا به دنیا برمی گردد، نظر وی درباره روابط با ایران را این گونه منعکس کرده است: کانادا روابط خود با ایران را که سه سال است قطع شده احیا خواهد کرد.

بعد از انتخاب جاستین ترودو به عنوان نخست وزیر جدید کانادا تغییر در سیاست خارجی این کشور انتظار می رود.

حزب لیبرال کانادا به رهبری ترودو توانست در انتخابات سراسری این کشور بر حزب محافظه کار حاکم پیروز شود و قدرت را پس از سه دوره از استفن هارپر نخست وزیر کانادا بگیرد.

ترودو تاکید کرده است که دولت جدید بر خلاف «استیفن هارپر» نخست وزیر سابق کانادا، خواهان ایجاد تغییرات چشمگیر در روابط خارجی و دیپلماتیک کانادا با کشورهای ایران و آمریکا است.

دولت هارپر در سپتامبر ۲۰۱۲ به بهانه آنچه تهدید ایران برای رژیم صهیونیستی خوانده شد، روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

یکی از وعده های انتخاباتی ترودو بازگرداندن روابط دیپلماتیک میان ایران و کانادا بود. ترودو در همان ابتدا از توافق هسته ای ایران حمایت کرد و گفت امیدواریم با بازگشایی سفارت کانادا در تهران بتوانیم روابط خود را با ایران گسترش دهیم.

ترودو در ماه ژوئن در گفتگویی با شبکه سی ‌بی ‌سی گفته بود که امیدوارم که کانادا بتواند سفارت خود را در تهران بازگشایی کند. من اطمینان دارم که راههایی برای تعامل دوباره با این کشور وجود دارد.

 

کد N1023205

وبگردی