آفتاب

تشکیل هیئتی اروپایی برای نظارت بر گروه هکر منتسب به ایران

تشکیل هیئتی اروپایی برای نظارت بر گروه هکر منتسب به ایران

یک گروه امنیتی از کشورهای اروپایی برای تحقیق درباره فعالیت های سایبری تیم هکر منتسب به ایران در این کشورها تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای اروپایی برای جستجوی یک تیم هکری ایرانی هیئتی را تشکیل داده اند که طبق ادعای اروپایی ها با سپاه پاسداران ایران مرتبط است.

به گفته مقامات اروپایی چندین سازمان امنیتی از اتحادیه اروپا فعالیت سایبری ایرانی ها را در کشورهای منطقه زیر نظر گرفته اند. آنها می گویند تیم سایبری ایرانی نام خود را راکت کیتن گذاشته است.

اروپایی ها ادعا می کنند این گروه سایبری تا کنون اطلاعات مقامات بسیاری از کشورهای منطقه مثل عربستان و ترکیه، آمریکا و حتی ونزوئلا را هک کرده است.

شرکت نرم‌افزاری و امنیتی اسرائیلی-آمریکایی «چک پوینت» ادعا می کند ۱۶۰۰ مقام ارشد از کشورهای مختلف هدف حملات سایبری تیم ایران قرار گرفته اند.

با این حال سپاه پاسداران ارتباط این گروه را با خود رد کرده است.

«شاهار» تل مدیر شرکت چک پوینت می گوید جزئیاتی از عملیات سایبری ایرانی ها را در اختیار اتحادیه اروپا گذاشته است چون این گروه سایبری از سرورهای اروپایی استفاده کرده است.

این در حالی است که در سالهای گذشته تاسیسات هسته ای ایران بارها توسط جاسوسان اسرائیلی-آمریکایی مورد حمله سایبری قرار گرفته است. ویروس استاکس نت ساخته شده توسط رژیم صهیونیستی خساراتی را به تاسیسات هسته ای ایران وارد کرده بود.

کد N1023191

وبگردی