آفتاب

لغو تابعیت دو شهروند بحرینی به خاطر سفر به عراق

لغو تابعیت دو شهروند بحرینی به خاطر سفر به عراق

دادگاه بحرین تابعیت دو شهروند این کشور را به اتهام اخذ آموزش در عراق با هدف انجام اقدامات مسلحانه در بحرین، لغو کرد.

به گزارش خبرگزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه بحرین، ضمن صدور حکم ۱۰ سال حبس، حکم لغو تابعیت دو شهروند شیعه این کشور را صادر کرد.

 این در حالی است که دادگاه بحرین مدعی شده جرم این دو نفر، اخذ آموزش های لازم در عراق برای انجام اقدامات مسلحانه بوده است. دادگاه بحرین، هفته پیش نیز ۵ شهروند این کشور را به اتهام جاسوسی برای ایران، علاوه بر حبس ابد به لغو تابعیت آنها محکوم کرده بود.

حکم دادگاه بحرین علیه شهروندان این کشور، اندکی پس از ادعای این کشور مبنی بر بازداشت ۴۷ نفر از اعضای یک شکبه تروریستی مرتبط با ایران صادر شد.

وزارت کشور بحرین مدعی شد که یک مخفیگاه سلاح و کارگاه ساخت مواد منفجره کشف کرده و این امر نشان دهنده تداوم مداخلات ایران در امور داخلی و تلاش برای ایجاد بی ثباتی و نا امنی در این کشور از طریق عملیات تروریستی سازمان یافته است.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

گفتنی است رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

کد N1023164

وبگردی