آفتاب
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

وجود رهبری جامع عامل بسیار مهمی برای رسیدن به قدرت بین المللی است

وجود رهبری جامع عامل بسیار مهمی برای رسیدن به قدرت بین المللی است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: هیچ کس نمی تواند ثابت کند که اگر ایران با آمریکا ارتباط برقرار کند، شرایط اقتصادی بهتر می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، صلاحی در مجمع عمومی بسیج اساتید استان گیلان با بیان بحث ایران، آمریکا و تجربه اشغال عراق اظهار کرد: بحث ایران و آمریکا بعد از سقوط شوروی و حادثه 11 سپتامبر، قطورترین پرونده سیاسی دنیا است.

وی افزود: آمریکا با آنکه دارای قدرت های بالایی در بانکداری، نظامی و دانشگاهی جهان است اما کلکسیونی از شکست های بزرگ را در برابر ایران داشته است. اما متاسفانه گروهی که در اقلیت هم هستند، دنبال برقراری ارتباط با آمریکا هستند.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به دیدگاه تاریخی ارتباط با آمریکا، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم که آمریکا و انگلیس از جنوب و شوروی از شمال وارد ایران شدند، نقطه عطف ارتباط ایران و آمریکا در موضوع کودتای ۲۸ مرداد بود، که دکتر مصدق در جریان دادگاه لاهه با آقای ترومن در آمریکا مذاکره می کنند. دکتر مصدق عقیده اش بر این بود که آمریکایی ها مدعی حقوق ملل اند، در نتیجه با ارتباط، با آمریکا انگلیس را شکست می دهیم. در حالیکه همین سفیرهای آمریکا و انگلیس چند روز قبل از ۲۸ مرداد به ایشان می گویند که فرصت نخست وزیری شما تمام شده است.

صلاحی در ادامه گفت: بعد از موضوع ۲۸ مرداد، آمریکائی ها در دهه ۴۰ بحث اصلاحات ارضی را به محمدرضا شاه دیکته کردند. در حالیکه شاه به شدت مخالف بودT اما آمریکا و رئیس جمهورش، کندی، با تهدید شاه، به عزل او از قدرت و قرار دادن فرزندش به عنوان جانشین و در مرحله بعد با تهدید برداشتن پادشاهی و قرار دادن علی امینی به عنوان رئیس جمهور او را مجبور به پذیرش این طرح کردند.

وی افزود: در دهه ۵۰ آمریکایی ها بحث ایجاد ژاندارم در هر منطقه را بیان کردند و در خاورمیانه معرفی ایران را به عنوان ژاندارم نظامی و عربستان را به عنوان ژاندارم مالی مطرح کردند.

صلاحی گفت: بعد از انقلاب اسلامی که به گفته اکثر مفسرین، مردمی ترین انقلاب جهان بود. آمریکایی ها بحث تجزیه از درون ایران و بحث جنگ ۸ ساله صدام علیه ایران را کلید زدند.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به نامردی های آمریکا در عین ارتباط با آنها گفت: در همان سال های جنگ(سال ۶۱) در حالیکه صدام با ایران می جنگید، آمریکایی ها طرح اشغال عراق را می کشیدند. آنها بر این اندیشه بودند که صدام، ایران را شکست خواهد داد و بعد اینها، صدام را بر می دارند و عراق را می گیرند و به این ترتیب بر ایران تسلط می یابند. اما جوانان این مرز و بوم نگذاشتند.

وی تصریح کرد: صدام که از جنگ با ایران نتیجه ای را حاصل نمی دید، تصمیم به گرفتن کویت را گرفت. سفیر آمریکا وقتی با صدام ملاقات می کند و صدام نظر آمریکا را راجع به مناقشه او با کویت می پرسد؛ سفیر آمریکا می گوید که رئیس جمهور بوش پدر در منازعات عراق با همسایگانش دخالتی نخواهد داشت. اما بلافاصله بعد از اشغال کویت توسط صدام، بوش پدر می گوید که بالاخره صدام خود را به دام انداخت و حتی وقتی صدام را وادار به عقب نشینی کردند، گفتند که صدام باید تنبیه شود. همین آمریکایی ها بعد به صدام شیمیایی و موشک دادند تا بر سرما بریزد.

صلاحی گفت: آمریکایی ها بعد از جنگ، طرح مهار دوگانه را اجرا کردند. هواپیمای مسافربری ما را در سال ۶۷ زدند. در سال ۶۶ به آل سعود مجوز شهادت بیش از ۴۰۰ حاجی ما را در مکه می دهند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکایی ها به خصوص بعد از فروپاشی شوروی، دو تا هدف در سیاست خارجی دارند. یکی اینکه؛ آمریکا را تبدیل به تک ابر قدرت هژمون دنیا تبدیل کنند و دیگری اینکه؛ اسرائیل را به بزرگترین قدرت منطقه، با هدف امتداد قدرت آمریکا برای رسیدن به مقاصد خود تبدیل کند.

صلاحی در ادامه تاکید کرد: آمریکا می گوید که برای رسیدن به اهداف خود در جهان باید قدرت هایی مثل اروپا و چین را مهار کنیم. باید بر مناطق استراتژیک جهان سلطه پیدا کنیم و غرب آسیا به عنوان استراتژی ترین منطقه جهان است و در آخر اینکه باید ایران را مهار تا بر غرب آسیا مسلط و بدینوسیله چین و اروپا را مهار کنیم.

وی افزود: در داخل نیز آمریکایی ها بحث استثناگرایی یعنی فرهنگ آمریکایی برتر دنیاست را مطرح می کنند. در ادامه می گویند این فرهنگ یک دشمن به نام اسلام دارد و در آخر اینکه، در بحث حقوق بشر هر کجا که احساس کردیم گروه یا سازمانی علیه آمریکا صحبت می کند ما باید با قدرت کوبنده نظامی از خود دفاع کنیم و برای اینکار نیازی به موافقت شورای امنیت (مثل جنگ عراق) نداریم.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: وقتی آمریکا وارد عراق شد در مقالات و مصاحبه هایشان گفتند که ما چمدان های خودمان را بسته ایم تا به تهران برویم و راه تهران از بغداد می گذرد. متاسفانه در سندی که انگلیسی ها در سال ۲۰۰۶ آن را انتشار دادند، رئیس دولت هشتم در نامه ای بدون هماهنگی نظام ۵ تعهد به آمریکایی ها می دهد که جای تاسف دارد. آن تعهدها عبارت بودند از خلع سلاح حزب الله و تبدیل کردن آن به یک حزب سیاسی، پذیرش اسرائیل با شرط تشکیل یک دولت فلسطینی در کنار آن توسط آمریکایی ها، کمک به تشکیل حکومت موافق با آمریکا در عراق، رعایت حقوق بشر و شفاف سازی مسئله هسته ای.

صلاحی افزود: اینجا بود که رهبری وارد میدان شد و پرونده عراق را از دولت وقت گرفت و شیعیان را در زیر پرچم آیت الله سیستانی جمع کرد. آمریکایی ها که قصد داشتن ۱۰۰ سال در عراق بمانند و تاریخ جهان را تغییر بدهند، ایران توانست با شکست آمریکا در عراق، قطب قدرت اسلامی را به جهان معرفی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکایی ها از هدف خود برای تبدیل شدن به تک ابر قدرت هژمون دنیا دست نکشیدند و بزرگترین مانع آنها، ایران است.

صلاحی گفت: با برداشتن جمهوری اسلامی ایران، در منطقه کسی نمی ماند و روسیه هم کارش تمام خواهد شد. چون آمریکایی ها بعد از اجرای نقشه خاورمیانه جدید، قصد داشتند تا روسیه را به هفت کشور تقسیم کنند.

وی افزود: علل اعتماد امروز ما با روسیه به خاطر نقاط مشترک ما در بحث هایی همچون، تروریسم و چند قطبی کردن قدرت دنیا است. روس ها در گوش ندادن به وصیت امام و رفتن به سمت غرب تجربه منفی دارند.

صلاحی در ادامه با بیان پرسش اینکه آیا واقعا ما بخواهیم با آمریکا صلح کنیم، آیا آنها راضی هستند؛ اظهار کرد: رئیس جمهور محترم ما که با بحث حل این مسئله و این گفتمان وارد عرصه شد. هر چقدر در مقابل با آمریکا نرم برخورد کرد، نتیجه معکوس داشت. به طور مثال آقای طالبی توسط آمریکا به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل با بهانه حضور در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی پذیرفته نمی شود در حالیکه آقای طالبی حتی در صفحه شخصی اش می نویسد که او الان دنبال ارتباط با آمریکاست.

وی تصریح کرد: آقای روحانی با اوباما در سفر به نیویورک تلفنی صحبت می کند و ایشان را فردی نجیب می خواند اما بلافاصله خانم وندی شرمن در مصاحبه مطبوعاتی می گوید که ایرانی ها DNA شان خراب است و باید اصلاح شود.

صلاحی افزود: هرچقدر ما نرم برخورد می کنیم، آمریکایی ها به کمک عربستان نفت را ارزان تر می کنند، داعش راه می اندازند. جریان منا و حمله به یمن را باعث می شوند. در جریان حادثه منا، متاسفانه حتی اجازه صحبت تلفنی به مقامات ما داده نمی شود و در خواست ملاقات با وزیر نابخرد سعودی هم به ما داده نمی شود. اگر تذکر و تشر رهبری نبود، اینها قصد دادن اجساد ما را هم نداشتند.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به برجام گفت: آمریکایی ها در مصاحبه هایشان می گویند از راه اجرای برجام آن چنان نفوذ خواهیم کرد تا ۱۰ سال دیگر جمهوری اسلامی ایرانی نباشد.

وی افزود: ما دنبال صلحیم؛ اما آیا آمریکا هم صلح را می خواهد. آمریکایی که ۷۰ درصد تجارت اسلحه را در دنیا انجام می دهد. آمریکا صلح را برای جنگ بیشتر می خواهد.

صلاحی در مورد راهکار این بحث بیان کرد: امروز که جمهوری اسلامی یک قدرت فرا منطقه ای است و از خلیج فارس بیرون رفته است. دولت باید سعی کند که اروپا را از آمریکا جدا کند. اروپا بیش از آمریکا به منطقه ما نیازمند است. افول قدرت آمریکا بعد از شکست در عراق آغاز شد. ما باید قدرت فرا منطقه ای خود را تبدیل به قدرت بین المللی کنیم و برای این کار منابع نیز داریم. منابعی همچون اسلام ناب که در آن عاشورا و اربعین را داریم که در دنیا غوغا می کند.

صلاحی در پایان گفت: وجود رهبری جامع عامل بسیار مهمی برای رسیدن به قدرت بین المللی است و ظرفیت مردمی، قدرت نظامی، پیشرفت های علمی و عمق نفوذ استراتژیک در منطقه از ویژگی های بارز نظام است. البته ما باید به یکی از ۱۰ قدرت برتر اقتصادی دنیا تبدیل شویم که برای رسیدن به این امر نیاز به یک مدیریت جهادی داریم.

انتهای پیام

کد N1022987

وبگردی