آفتاب

یک مقام روس: اعراب مگر قصد حمله به ایران را دارند که از فروش اس 300 نگرانند؟

یک مقام روس: اعراب مگر قصد حمله به ایران را دارند که از فروش اس 300 نگرانند؟

رییس اجرایی شرکت صنایع دفاعی دولت روسیه (روس‌تک) گفت: هیچ دلیلی ندارد که کشورهای خلیج فارس از توافق سیستم دفاع موشکی اس 300 ایران و روسیه هراس داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، سرگئی چمزوف، رییس اجرایی شرکت صنایع دفاعی دولت روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت:‌ این تجهیزات دفاعی است و ما آماده هستیم که این تجهیزات دفاعی را به هر کشوری ارائه کنیم.

او اضافه کرد:‌ اگر کشورهای خلیج فارس قصد ندارند به ایران حمله کنند چرا باید در معرض خطر قرار گرفته باشند؟ زیر این تجهیزات دفاعی است.

وی اعلام کرد که عربستان سعودی بزرگ‌ترین رقیب ایران چندین مرتبه با شرکتش گفت‌وگو کرده و درخواست کرده که این تجهیزات را به ایران ارسال نکند.

سرگئی چمزوف افزود: از پنج سال پیش اکنون و تاکنون ما اعلام کرده‌ایم که سیستم اس 300 توانایی حمله ندارد و نمی‌تواند به کشورهای همسایه برسد.

سرگئی چمزوف روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ریا نووستی اعلام کرد که روسیه و ایران قرادادی را به امضا رساندند که طی آن مسکو سیستم دفاع موشکی زمین به هوای اس 300 را به ایران تحویل دهد.

رییس اجرایی شرکت صنایع دفاعی دولت روسیه (روس تک) در نمایش هوایی دوبی گفت: قرارداد اس 300 سیستم دفاعی در حال حاضر امضا شده است. توافق هسته‌ای که پیش از این قرارداد بین ایران و قدرت‌های جهانی به انجام رسید کشورهای پادشاهی سنی خلیج فارس را آزرده کرده است، آن‌ها نگران هستند که نزدیکی تهران به غرب به ایران اجازه می‌دهد که به برنامه توسعه طلبانه خود در منطقه ادامه دهد.

انتهای پیام

کد N1022935

وبگردی