آفتاب

حق و عدل مهم‌ترین شاخصه حکومت مهدوی ‌

حق و عدل مهم‌ترین شاخصه حکومت مهدوی ‌

یک پژوهشگر مهدویت، با بیان این‌که «حق و عدل از مهم‌ترین مشخصات حکومت امام زمان (عج) است» گفت: به این صورت تمامی موجودات و اشیاء در جایگاه درست خود قرار می‌گیرند.

یک پژوهشگر مهدویت، با بیان این‌که «حق و عدل از مهم‌ترین مشخصات حکومت امام زمان (عج) است» گفت: به این صورت تمامی موجودات و اشیاء در جایگاه درست خود قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اسماعیل شفیعی سروستانی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مهدویت‌پژوه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که دولت امام زمان(عج) آخرین دولت موجود در جهان است، اظهار کرد: خداوند به تمامی مدعیان فرصت تشکیل دولت و حکومت را داده تا به ادعا کنندگان ثابت کند به جز ولی معصوم هیچ کس نمی‌تواند حکومتی یکپارچه و سراسر اسلامی تشکیل دهد.

این مهدویت پژوه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، ادامه داد: پس از اینکه امام زمان (عج) ظهور کنند تمامی آراء و اهواء غیر الهی را به سمت و سوی خدا بر می‌گردانند.

شفیعی سروستانی با بیان این‌که «عزم ابلیس ره‌زنی است» تصریح کرد: شیطان از روزی که در مقابل حضرت آدم(ع) سجده نکرد ملعون شد تا همگان بدانند هر کسی که مورد لعن پروردگار عالم قرار گیرد از بهشت الهی رانده می‌شود.

وی عدم اطاعت شیطان از دستور پروردگار را استکبار ابلیس خواند و خاطرنشان کرد: شیطان از خداوند تا روز قیامت فرصت خواست اما پروردگار عالم تنها تا روز معلومی به وی مهلت داد و طبق تمامی منابع روایی تشیع، وقت معلومی که در قرآن مجید به شیطان داده است همان زمان ظهور امام زمان(عج) است.

این نویسنده و روزنامه نگار با بیان این‌که «یکی از اتفاقات پس از ظهور کشتن ابلیس رجیم به دست امام زمان(عج) است» اضافه کرد: دولت امام زمان (عج) بدون حضور شیطان برپا خواهد شد، اما این به آن معنی نیست که نفس اماره نیز از بین می‌رود.

این مهدویت پژوه با بیان این‌که «وضعیت جوامع تا زمان ظهور قرمز است» گفت: تا زمان ظهور تهدیدات برداشته نمی‌شود و شیطان و جنودش حضور دارند اما روزی که شیطان گردن زده شود آخرین روزی است که بشر به دست شیطان وسوسه می‌شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی شیعیان و کفار در مواجهه با ظهور یادآور شد: برخی شیعیان فضای کنونی جامعه در مورد امام زمان (عج) را به صورت شاعرانه و همه چیز خوب بیان می‌کنند و کفار نیز فقط جنگ، بدبختی، زلزله و آتشفشان را نمایش می‌دهند که هر دو دیدگاه اشتباه است.

شفیعی سروستانی، با بیان این‌که «طوفان حاصل جمع عمل انسان‌هاست» افزود: کفار، امام زمان (عج) را طوفان معرفی می‌کنند و این در حالی است که ایشان طوفان شکن هستند و زمانی که بشر احساس می‌کند دیگر راه به جایی ندارد خداوند متعال در همان زمان منجی را برای نجات انسان‌ها می‌فرستد.

این نویسنده و روزنامه نگار با بیان این‌که «واقعه ظهور از ابتدا تا انتها در خاورمیانه اتفاق می‌افتد» توضیح داد: شامات که شامل کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین و اردن است و همچنین عراق، حجاز، یمن و ایران به صورت مثبت و منفی درگیر واقعه ظهور خواهند بود.

این مهدویت‌پژوه زمینه سازی، عملیات بزرگی که امام (عج) و یاران ایشان انجام می‌دهند و تثبیت حکومت را از مراحل واقعه عظیم ظهور خواند و اظهار کرد: امام زمان(عج) امام مظلومان و مستضعفین و دشمن ظالمان و مستکبران عالم هستند و از زمانی که زمینه‌های اصلی فراهم شود تا زمان برپایی حکومت ایشان تنها 15 ماه طول می‌کشد و پس از آن اسلام ناب از خاورمیانه به کل دنیا انتشار پیدا می‌کند.

انتهای پیام

کد N1022853

وبگردی