آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

کیانوش‌راد:مطبوعات نقش کلیدی در فضای جامعه دارند

کیانوش‌راد:مطبوعات نقش کلیدی در فضای جامعه دارند

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مطبوعات نقش کلیدی در فضای جامعه دارند و نمایشگاه فرصتی است برای بحث و بررسی و دیدن نقاط قوت و ضعف فضای رسانه‌ای کشور.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) کیانوش‌راد در نشستی در تالار گفت‌وگوی نمایشگاه مطبوعات افزود: جذابیت، حقانیت و عقلانیت سه اصلی است که رسانه‌های جامعه‌مان باید به آن‌ها توجه کنند.

وی همچنین درباره فضای امروز رسانه کشور گفت: روزنامه‌ها و رسانه‌های کشور باید مصالح کلی ملی را در نظر بگیرند. آن‌قدر اصطلاح مصلحت نظام بد تعریف شده و از آن سوءاستفاده شده که ترجیح می‌دهم از اصطلاح مصلحت کشور یا مصلحت ملی استفاده کنم. روزنامه‌ها باید بدون این‌که کسی بالای سرشان باشد بدانند چه چیزی را باید مطرح کرد و چه چیزی را نه. آن‌ها باید خودشان در چارچوب منافع ملی موضع‌گیری کنند این در حالی است که گاه کسانی که ادعای این کار را دارند عکس این عمل می‌کنند. نفس مخالفت اشکال ندارد، بلکه امری پسندیده در جهت تنویر افکار عمومی است.

وی گفت: در دولت قبل هیچ‌کس حق نداشت درباره پرونده هسته‌ای نظر بدهد. حالا در فضای فعلی این مساله نه تنها بلااشکال است بلکه با انواع تهمت‌ها و بی‌ادبی‌ها برخورد می‌شود. چگونه در زمانی تحریم بد است اما اگر خودمان تخریب کنیم مساله‌ای نیست. امروز جای برخی افراد در نمایشگاه مطبوعات خالی است؛ خبرنگارانی که زندگی‌شان را برای آگاهی‌بخشی صرف کردند و پای آن ایستادند. فضا باید طوری باشد که همه بتوانند نقد کنند و حرف بزنند. نمی‌شود با سیاست‌های یک بام و دو هوا در فضای خارجی و داخلی عمل کرد.

کیانوش‌راد همچنین با تاکید بر ضرورت آزادی بیان در فضای رسانه‌ای، گفت: در آستانه انتخابات مطبوعات باید بیشتر بتوانند خودشان را نشان دهند. نباید با غرض‌ورزی کاری کنیم که مطبوعات دست و دل‌شان بلرزد. جامعه‌ای که افراد در بیان عقیده‌شان دچار لکنت شوند جامعه اسلامی نیست.

انتهای پیام

کد N1022823

وبگردی