آفتاب

تظاهرات نیروهای پلیس در بلغارستان

تظاهرات نیروهای پلیس در بلغارستان

علی‌رغم تعهد دولت راست میانه بلغارستان برای کنار گذاشتن برنامه کاهش‌های پیشنهادی، صدها تن از افسران پلیس، آتش‌نشانان و نگهبانان زندان بلغارستان علیه برنامه‌های کاهش مزایای اجتماعی‌شان دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، افسران کل بخش امنیتی بلغارستان از روز سه‌شنبه نسبت به پیشنهادات ناگهانی دولت برای کاهش حقوق بازنشستگی، مدت مرخصی با حقوق و دیگر مزایایشان بدون مذاکرات قبلی با این واحدها دست به اعتراض زده‌اند.

رومیانا باچواروا، وزیر کشور بلغارستان چند ساعت قبل از برگزاری اعتراضات این افسران در مقابل پارلمان این کشور گفت: کاهش‌های پیشنهادی کنار گذاشته می‌شوند. ما موافقت کرده‌ایم تا این تغییرات پیشنهادی را کنار بگذاریم و تنها پس از مذاکراه با واحدهای پلیس اقداماتی را مطرح خواهیم کرد.

بلغارستان حدود 90 درصد از بودجه وزارت کشورش را صرف حقوق و مزایا می‌کند و باید نیروی پلیس غیرمجهزش را برای مبارزه با جرائم و فساد گسترده اصلاح کند.

کاهش هزینه‌ها نیز برای رساندن میزان تولید ناخالص داخلی از 3.3 درصد به دو درصد در سال 2015 میلادی لازم و ضروری است.

واحدهای پلیس متعهد شدند تا اعتراضات بیشتر را متوقف کنند اما دستور لغو اعتراضات سراسری برنامه‌ریزی شده برای روز یکشنبه با هدف اینکه به دولت نشان دهند برای حقوقشان مبارزه می‌کنند را صادر نکردند.

رهبر اتحادیه تجاری پلیس بلغارستان گفت: ما آنچه را رخ می‌دهد با دقت زیرنظر خواهیم گرفت و آماده‌ایم تا بار دیگر اعتراض کنیم چراکه در گذشته بارها به افسران پلیس دروغ گفته شده است.

افسران پلیس اجازه اعتصاب، انتصاب در شغل دوم یا پیوستن به یک حزب سیاسی را ندارند و در عوض از پرداخت مبالغ مربوط به خدمات امنیت اجتماعی معاف هستند.

تظاهرات بلغارستان

انتهای پیام

کد N1022683

وبگردی