آفتاب

بذرپاش: دولت در برداشته شدن فشار رکود همکاری کند

بذرپاش: دولت در برداشته شدن فشار رکود همکاری کند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براین‌که «شرایط رکود با فشار مالیات همزمان شده است» گفت: بار اصلی اصلاح ساختار به دوش کسانی است که شفاف کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهرداد بذرپاش در نشستی که به منظور بررسی مشکلات نظام مالیاتی با جمعی از نمایندگان اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان، داشت طی سخنانی اظهارکرد: کشور در شرایط رکود قرار دارد و موضوع مالیت‌ها و روش اخذ آن‌ها هم از دیگر مسائلی است که به مشکلات اضافه کرده است.

وی همچنین با ابراز امیدواری از این‌که «مشکلان کشور حل شود» گفت: مهم این است که ما اکنون در شرایط رکود به سر می‌بریم و تحولات اقتصادی در حوزه‌ مالیات را در این مقطع اجرا می‌کنیم؛ لذا بسیاری از افراد در این حوزه ناراضی هستند.

وی با اشاره به این‌که «همه اصناف شرکت‌های دانش بنیان دوست دارند تا کشور پیشرفت کند» گفت: اقتصاد کشور در این حوزه هم دارای مشکلاتی است که بخشی از آن علاوه بر مالیات مربوط به بیمه‌ها می‌شود و هر کس به صورت جزیره‌ای در این حوزه کار می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه در حوزه‌ مالیات کسانی که قرار است مالیات نپردازند به سراغ آن‌ها می‌رویم و آن‌هایی که باید مالیات بدهند سراغی از آن‌ها گرفته نمی‌شود. گرچه در حال حاضر مسئولان با روش‌هایی در حال شناسایی هستند که متاسفانه بار اصلی اصلاح ساختار هم به دوش کسانی افتاده که پیش از این مالیات می‌پرداختند.

وی با بیان این‌که «شرایط رکودی با فشار مالیات همزمان شده است» گفت: کسانی که فرار مالیاتی دارند دیده نمی‌شوند اما آن‌هایی که به صورت شفاف هم کار می‌کنند به آن‌ها فشار وارد می‌آید.

وی عدم ارائه فاکتور از طرف فروشندگان را عامل دیگری در این موضوع دانست و گفت:‌ به عنوان مثال شرکتی که به دنبال تهیه یک کالاست، و برای خرید مراجعه می‌کند متاسفانه فاکتوری برای فروش صادر نمی‌شود و در این ماجرا تقصیر آن کسی که شفاف خریداری می‌کند، نیست که بر اساس درآمدش مالیات را حساب می‌کنند.

بذرپاش با تاکید بر این‌که «دولت و سازمان امور مالیاتی هم باید تا حدی همکاری کنند تا فشار از جامعه برداشته شود» گفت: همه و حتی در بدنه دولت قبول داریم که شرایط رکود است و به گونه‌ای نیست که بخواهیم از این منظر هم فشاری را به اصناف و حوزه‌های مرتبط وارد کنیم.

ادامه دارد...

کد N1022582

وبگردی