آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

خضری: برای جلوگیری از شیوع وبا، قرنطینه‌ها باید در مرز تقویت شود

خضری: برای جلوگیری از شیوع وبا، قرنطینه‌ها باید در مرز تقویت شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم تقویت قرنطینه ها در مرز جهت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری وبا تاکید کرد.

رسول خضری با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگوی با خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت: همانطور که وزارت بهداشت در زمان ورود حجاج از عربستان اقدامات لازم را جهت انتقال نیافتن بیماری به کشور انجام داد باید همین روند را در مورد جلوگیری از شیوع بیماری وبا به کار گیرد.

وی اظهار کرد: عراق در طول یکی دو سال اخیر بعد از حمله داعش با مشکلات اقتصادی معیشتی مواجه شده است که به همین دلیل سطح بهداشت مردم در این کشور بسیار پایین مانده و که این باعث شیوع بیماری های مختلف همچون وبا شده است.

وی با بیان اینکه منشا وبا از آب آلوده است گفت: با توجه به اینکه منشا شیوع بیماری وبا از کشور عراق است وزارت بهداشت باید قرنطینه‌های لازم را در مرز تقویت کند البته این وزارت خانه مدعی است که قرنطینه هایش در مرز خیلی قوی است اما به نظر می‌رسد این میزان کفاف نمی دهد و باید بیشتر و دقیق تر باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمان ورود حجاج به کشور جهت جلوگیری از انتقال بیماری گفت: وزارت بهداشت در زمان ورود حجاج از عربستان به ایران اقدامات لازمی را جهت جلوگیری از شیوع بیماری ابولا و یا کرونا انجام داد و نگرانی های مردم را بر طرف کرد. اکنون انتظار می رود همین اقدامات برای کنترل بیماری وبا انجام شود کما اینکه علایم این بیماری بسیار واضح است و خیلی راحت تر از سایر بیماری ها می توان آن را کنترل کرد.

خضری اسهال های شدید را به عنوان یکی از علایم بارز بیماری وبا دانست و گفت:‌ وزارت بهداشت و مسئولان مربوطه باید جلوی ورود افراد ناقل این بیماری به کشور را بگیرند و آن‌ها را قرنطینه کنند تا این بیماری بیشتر شیوع پیدا نکند؛ بیماری که به دلیل رعایت نکردن بهداشت فردی ، آب شرب و محیط منتقل می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه این کمیسیون و وزارت بهداشت همواره در مبارزه با بیماری هایی همچون وبا سریع زنگ خطرها را به صدا در می آورد گفت:‌ با وجود اینکه علایمی از این بیماری در کشور مشاهده می‌شود ولی به دلیل سرد شدن هوا شیوع این بیماری خیلی کمتر می‌شود چرا که این بیماری بیشتر در فصل های خیلی گرم انتقال می یابد.

انتهای پیام

کد N1022493

وبگردی