آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

مسئول روابط عمومی خانه احزاب:به احزاب در زمان منتهی به انتخابات توجه شود

مسئول روابط عمومی خانه احزاب:به احزاب در زمان منتهی به انتخابات توجه شود

مسئول روابط عمومی خانه احزاب با اشاره به تشکیل میز احزاب از سوی این تشکل در آستانه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت که اعضای این میز به عنوان نمایندگان احزاب برای ارتباط با وزارت کشور انتخاب شده‌اند.

احمد شریف که در غرفه‌ی ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافته بود همچنین خواستار توجه بیشتر به نقش احزاب و خانه احزاب به ویژه در زمان منتهی به انتخابات شد.

وی با تاکید بر این که نباید نسبت به احزاب نگاه ویترینی و نمایشی داشت از وجود و رواج چنین نگاهی که مختص دولت خاصی هم نیست انتقاد کرد و گفت: که باید تکلیف احزاب در زمینه فعالیت سیاسی و اهمیت این فعالیت به ویژه درآستانه انتخابات مشخص شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه اراده قوی ای برای خارج کردن احزاب از حالت ویتریتی وجود ندارد اظهار کرد: که چنین نگاهی باعث می‌شود که در زمان کمی که تا انتخابات داریم هنوز شاهد جنب و جوش سیاسی و حتی رسانه‌ای نباشیم. در حالی که خانه احزاب می‌تواند به کمک رسانه‌ها با برگزاری میزگردها و نشست‌هایی چنین فضایی را فراهم کند.

شریف همچنین با اشاره به این که خانه احزاب پس از فعالیت دوباره هر دو هفته یک بار نشست‌های خود را برگزار می‌کند از تشکیل میزاحزاب و اعلام اسامی اعضای این میز که در واقع نوعی رابط خانه احزاب و وزارت کشور در آستانه انتخابات هستند خبر داد و گفت که خانه احزاب دیدگاه‌هاو نظرات خود را از طریق این نمایندگان منتقل می‌کند و وظایف نظارتی خود را انجام می‌دهد.

وی همچنین با بیان این که باید مشکلات احزاب بالاخره حل شود تصریح کرد:این در حالی است که هنوز وضعیت تایید صلاحیت‌ها دست کم در مورد یک جناح مشخص نیست در حالی که این موارد باید برای فعالیت درست حزبی مشخص شود و اگر به دنبال جلب مشارکت مردمی هستیم باید تکلیف خود را در مناسبات با احزاب معلوم کنیم.

وی در پایان با تاکید براین که البته مشکل مشخص نبودن تکلیف احزاب مربوط به دولت خاصی نیست و از گذشته نیز وجود داشته با اشاره به توفیقات دولت در سیاست خارجی گفت: از دولت می‌خواهیم که در حوزه‌ی سیاست داخلی نیز تکلیف نگاه به فعالیت حزبی را مشخص کند و دراین زمینه حتی قوه قضاییه و مجلس نیز باید وارد کار شوند و مثلا جرم سیاسی که در قانون اساسی به آن اشاره شده تعریف و مصادیق آن مشخص شود.

انتهای پیام

کد N1022375

وبگردی