آفتاب
در غرفه ایسنا عنوان شد

دفاع تمام‌قد عسگراولادی از تجارت با چین/ خبر خوش برای صادرات به روسیه

دفاع تمام‌قد عسگراولادی از تجارت با چین/ خبر خوش برای صادرات به روسیه

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین ضمن دفاع تمام قد از تجارت ایران و چین و نگاه دراز مدت به بازار این کشور، به عنوان رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه از برگزاری کمیسیون مشترک با این کشور برای حل مشکلات تجار خبر داد.

اسدلله عسگراولادی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان اینکه کمیسیون مشترک ایران و روسیه در اواخر هفته جاری در مسکو به ریاست دکتر واعظی برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم راهکاری برای مشکلاتی که تجار در بازار روسیه دارند پیدا کرده و با اخباری خوش به ایران بازگردیم.

وی مشکلات روادید، حمل‌ونقل، بانکی و مسائل مالی را از جمله موضوعاتی دانست که در این کمیسیون با طرف‌های روسی به بحث و بررسی پرداخته خواهد شد.

حجم مبادلات‌ با روسیه 2 میلیارد دلار است

عسگراولادی با بیان این‌که حجم مبادلات‌مان با روسیه دو میلیارد دلار است، افزود: 500 میلیون دلار صادرات انجام می‌شود و حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار واردات از روسیه داریم که قصد داریم بین صادرات و واردات توازن برقرار کنیم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه همچنین در پاسخ به این سوال که از دیدگاه برخی کارشناسان و تجار با برداشته شدن تحریم‌ها حجم مبادلاتمان با چین کاهش می‌یابد، گفت: به اعتقاد من برداشته شدن تحریم‌ها هیچ اثری در روابط ما با چین نخواهد داشت، چون ما به بازار چین دراز‌مدت نگاه می‌کنیم حتی اگر با غرب نزدیک‌تر شویم هیچ کاهشی در روابطمان با چین نخواهیم داشت.

به بازار چین 50 ساله نگاه می‌کنیم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که به بازار چین 50 ساله نگاه می‌کنیم، تاکید کرد: دیوار بی‌اعتمادی بین ما و غرب هنوز حل نشده و این موضوع زمان می‌برد و ما روابط مان با چین را در درازمدت نگاه می‌کنیم.

وی درباره مزیت‌های بازار چین نیز توضیح داد: در زمینه هر کالا می‌توانیم بهترین یا بدترین جنس را از چین تامین کنیم. همچنین چین در سرمایه‌گذاری‌ها به ما کمک کرده و همکاری‌های مشترکی با ما دارد ولی هنوز با غربی‌ها وارد عمل نشده ایم و همه چیز در حد حرف است.

کاهش حجم مبادلات ایران و چین به 38 میلیارد دلار

عسگراولادی با بیان این‌که حجم مبادلاتمان با چین 44 میلیارد دلار بود، افزود: به دلیل پایین آمدن قیمت نفت این میزان به 38 میلیارد دلار کاهش یافته است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین درباره‌ ظرفیت مبادلاتی با بازار چین گفت: قول داده بودیم حجم تبادلاتمان را با چین به 70 میلیارد دلار برسانیم ولی به دلیل مشکلات با غرب و تحریم‌های بانکی نتوانستیم به این رقم دست یابیم.

انتهای پیام

کد N1022293

وبگردی