آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

وزیر ارشاد: شعار ایسنا برای نمایشگاه بسیار خوب است

وزیر ارشاد: شعار ایسنا برای نمایشگاه بسیار خوب است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شعار ایسنا در نمایشگاه مطبوعات - «صداقت؛ اعتبار و اعتماد» - گفت: شعار بسیار خوبی انتخاب شده است؛ به نظرم صداقت رسانه، اعتماد مخاطب و سپس اعتبار یافتن، باید رسالت تمام مطبوعات و رسانه‌ها باید باشد و در قانون هم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، علی جنتی صبح سومین روز از نمایشگاه مطبوعات، از غرفه‌های رسانه‌ها بازدید کرد و سپس در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران حاضر شد.

وزیر ارشاد در پاسخ به اولین پرسش که به خبرنگار ایسنا تعلق داشت، درباره‌ی رعایت اصل صداقت در خبر و اینکه این اصل در حال حاضر تا چه اندازه در رسانه‌هایمان دیده می‌شود و رعایت آن به فضای رسانه‌ای کمک می‌کند؟ خاطرنشان کرد: اکثر نشریات و رسانه‌ها عموما تلاش می‌کنند واقعیت‌ها را درک و منتشر کنند، اما حالا ممکن است در برخی از رسانه‌ها اشتباهاتی هم دیده شود که گاهی ما متأسفانه مجبور می‌شویم در هیات نظارت بر مطبوعات، از برخی رسانه‌ها به عنوان رسانه متخلف یاد کنیم و به آن‌ها تذکرات کتبی و شفاهی بدهیم.

جنتی تاکید کرد: در نهایت هر نشریه و رسانه‌ای برای اینکه بتواند اعتماد عمومی را جلب کند، باید بر اصل بیان واقعیت‌ها بدون هرگونه تحریف تأکید داشته باشد.

وزیر ارشاد در ابتدای این نشست از همکاران رسانه‌ای به دلیل مشارکت فعالی که در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات داشتند، تشکر کرد.

او سپس در پاسخ به پرسشی درباره‌ی صحبت‌های اخیر رییس جمهور در افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تصریح کرد: رییس جمهور صحبت‌های خودشان را انجام دادند و به نظرم صحبت‌هایشان کاملا شفاف، روشن و قابل فهم برای همه بود و نیازی به شرح و توصیف بنده ندارد. خودشان هر آنچه که باید صحبت می‌شد، فرمودند.

جنتی همچنین درباره‌ی حمایت‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در مقابل انتقاداتی که وارد می‌شود گفت: یکی از شعارهای اساسی‌مان در دولت تدبیر و امید، بحث آزادی مطبوعات در رسانه‌ها در چارچوب قانون بوده است؛ همان‌طور که روز گذشته هم در مراسم افتتاحیه در صحبت‌هایم اشاره کردم، بدون سخت‌گیری‌های نابجا و فقط در چارچوب قانون، حُسن استفاده را خواهیم کرد. همچنین در قانون سعی شده که با مطبوعات و رسانه‌هایی که تخلف می‌کنند برخورد شود، اما ما به هیچ وجه خارج از قانون عمل نمی‌کنیم و همان‌طور که اشاره کردم ما می‌توانیم فضا را باز کنیم تا افراد بتوانند مطالب خود را بگویند.

جنتی همچنین اظهار کرد:‌ خوشبختانه همان‌طور که ملاحظه می‌کنید در کشور ما همه کسانی که می‌خواهند انتقاد کنند به راحتی مطالب‌شان را می‌نویسند و حتی در جاهایی فراتر از آزادی بیان هم گام برداشته می‌شود؛ بنابراین در این زمینه هر انتقاد سازنده‌ای که تا به حال بوده دولت با آغوش باز پذیرفته است و ما هیچ فرقی میان مطبوعات و نشریاتی که موافق و مخالف دولت هستند در اهدای مجوزها، برخورد با تخلفات و دادن یارانه‌ها نمی‌گذاریم و تنها بر اساس معیارها و ضوابط کاملا روشن و مشخص به شکل قانونی عمل می‌کنیم.

ادامه دارد ...

کد N1022269

وبگردی