آفتاب

موقعیت ممتاز گلپایگان برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی

موقعیت ممتاز گلپایگان برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه در شمال شرق، جنوب شرق و غرب استان مناطق ویژه اقتصادی دیده شده است تنها موقعیتی که در استان قابلیت و پتانسیل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را دارد گلپایگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، محمدجواد بگی در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه استان اصفهان 11 هزار هکتار اراضی صنعتی دارد، اظهار کرد: استان از نظر تعداد و مساحت رتبه اول شرکت‌های صنعتی کشور را دارد، هم‌چنین اصفهان 9 هزار واحد صنعتی، 150 هزار واحد صنفی و 700 معدن فعال دارد.

وی ادامه داد: شهرستان‌هایی که دارای استعدادهای ویژه‌ای هم‌چون گلپایگان هستند باید در زمینه‌های توسعه‌ای دیده شوند و تکمیل زیرساخت‌های صنعتی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در غرب استان با محوریت شهرستان گلپایگان می‌تواند استان را به این هدف خود یک گام نزدیک‌تر کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در رابطه با شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان گلپایگان گفت: با توجه به اینکه در شمال شرق، جنوب شرق و غرب استان مناطق ویژه اقتصادی دیده شده است تنها موقعیتی که در استان قابلیت و پتانسیل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را دارد گلپایگان است.

بگی افزود: گلپایگان علاوه براینکه در حوزه صنایع غذایی قابلیت صادرات زیادی به حوزه خلیج فارس، آسیای میانی و حتی اروپا را دارد، با داشتن قابلیت تولید قطعات خودرو و حتی خودروسازی موقعیت ویژه و ممتازی دارد.

انتهای پیام

کد N1022141

وبگردی