آفتاب

پاسخ رهبر حزب کارگر انگلیس به جانبداری ارتش از پروژه تسلیحات هسته‌ای «تریدنت»

پاسخ رهبر حزب کارگر انگلیس به جانبداری ارتش از پروژه تسلیحات هسته‌ای «تریدنت»

رهبر حزب کارگر انگلیس، رئیس نیروهای مسلح کشورش را به جانبداری در مساله سیاسی بازنگری در برنامه تسلیحات اتمی انگلیس متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارات جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به سخنان روز یکشنبه ژنرال نیکولاس هافتون، رئیس نیروهای مسلح انگلیس مطرح شد. هافتون در مراسم یادبود سربازان کشته‌شده گفته بود، وی "نگران" وعده کوربین است که می‌خواهد هرگز "دکمه هسته‌ای" را فشار ندهد.

کوربین نیز با صدور بیانیه‌ای، "نگرانی جدی" خود را از سخنان ژنرال هافتون مطرح کرده و از مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس خواست تا وارد عمل شود.

رهبر حزب کارگر که شدیدا مخالف راه‌اندازی سیستم تسلیحات هسته‌ای انگلیس موسوم به تریدنت است، گفت: جای نگرانی است که رئیس ستاد ارتش انگلیس امروز مستقیما وارد مسائل منافشه‌آمیز سیاسی شده است. در یک دموکراسی لازم است که ارتش در تمام اوقات بی‌طرف باقی بماند.

رهبر صلح‌طلب حزب کارگر انگلیس پس از مراسم روز یکشنبه با انتقادهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد، چرا که از نظر برخی وی برای گذاشتن حلقه گل روی بنای یادبود کشته‌شدگان در لندن به اندازه کافی خم نشده است! این بهانه‌جویی در شرایطی مطرح شده که بحث‌هایی در رابطه با تجهیز چندین میلیارد پوندی ناوگان زیردریایی هسته‌ای قدیمی انگلیس در جریان است.

هافتون در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته بود که داشتن نخست‌وزیری که استفاده از تسلیحات اتمی را رد می‌کند، شدیدا "بازدارندگی" بریتانیا را "تضعیف" می‌کند. کوربین نوسازی این ناوگان اتمی فرسوده را زیر سوال برده است.

انتهای پیام

کد N1022074

وبگردی