آفتاب

پایان همراهی حزب دولتی‌ها با اصلاح‌طلبان/ اعتدال و توسعه به حرکت مستقل و میانه می‌اندیشد

پایان همراهی حزب دولتی‌ها با اصلاح‌طلبان/ اعتدال و توسعه به حرکت مستقل و میانه می‌اندیشد

روزنامه اعتماد نوشت: حزب اعتدال و توسعه با حضور موثر برخی وزرا و اعضای کابینه دولت روحانی در تمام دو سال و چند ماهی که از دولت گذشته است تلاش می‌کرد یک پایش را در جریان اصلاحات و پای دیگرش را در جریان اصولگرایان معتدل و خردورز تثبیت کند اما مقطع انتخابات دیگر فرصت تصمیم و انتخاب است.

نمونه اين شفاف شدن را روز گذشته موسوي لاري، عضو هيات رييسه شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان اعلام كرد و گفت كه با چهره‌هايي نظير ناطق نوري و لاريجاني رقابت مي‌كنيم نه شراكت.

در ادامه اين شفافيت به نظر مي‌رسد حزب اعتدال و توسعه نيز تصميمش را گرفته است. آن‌طور كه غلامعلي دهقان، سخنگوي اين حزب خبر داد آنها در آخرين جلسه شوراي مركزي خود كه اواخر هفته گذشته برگزار شده است مصوبه‌اي داشته‌اند تا بر مبناي آن از شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان خارج شوند.

بر اساس گفته‌هاي دهقان از جلسه هفته گذشته تحليل اعضاي شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه اين است كه آنها مباني و شاخصه‌هايي دارند كه نزديكي به يك جناح سياسي با آن مباني در تضاد است. با اين وجود دهقان ادعا مي‌كند حضورش در جلسه اول صرفا به دليل احترام به حسن ظن اصلاح‌طلبان بوده و از ابتدا تنها ميهمان جلسه بوده‌اند.

دهقان در طول گفت‌وگويش بارها تاكيد كرد بناي حزبش بر استقلال و حفظ هويت جريان ميانه است. حتي دلخوري‌هايش از اصلاح‌طلبان را هم نگفته باقي نگذاشت و اشاره‌اي داشت به مجلس ششم. در ميان حرف‌هايش گفت آن روزها به ما مي‌گفتند خنثي اما در اين دو سال ظرفيت‌هاي اعتدال بسيار بيش از گذشته است.

با اين حال در پاسخ به برآوردشان از وزن سياسي حزب اعتدال و توسعه و تعداد اعضاي اين حزب در سراسر كشور پاسخي ندارد و جواب دقيق را موكول به مصاحبه‌هاي بعدي مي‌كند. حزب اعتدال و توسعه مي‌خواهد بازيگر فعال باشد. نشانه‌اش هم اين گفته دهقان است كه در خلال مصاحبه مي‌گويد ما پرچمدار اعتداليم و همسو با اصلاحات و معتدلين هستيم ولي هويت‌مان را حفظ مي‌كنيم و بناي ما بر استقلال است.

2727

 

 

کد N1021830

وبگردی