آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

مردم از قوه قضاییه مایوس نیستند

مردم از قوه قضاییه مایوس نیستند

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: باید بگویم مردم از قوه قضائیه مایوس نیستند و این حجم ورودی پرونده‌ و مراجعات به قوه قضاییه شاهد سخنان من است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری با اهالی رسانه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رئیس بانک مرکزی گفته تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال خرید و فروش موسسه میزان بودند و اگر این طور است آیا از سوی قوه قضاییه اقدامی صورت خواهد گرفت گفت:‌ از مطلبی که شما بیان کردید اطلاع ندارم و اگر این گونه باشد آن را پیگیری خواهم کرد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره پرونده کرسنت گفت: همانطور که اعلام کردم متهمان مجدداً درخواست رسیدگی فوق‌العاده داده‌اند که باید ببینیم در مسیر اداری به کجا می‌رسد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه برنامه‌های مهم قوه قضاییه در رابطه با برنامه ششم توسعه چیست؟ گفت: برنامه را دولت باید انجام دهد، قوه قضاییه نیز در آن نقش خواهد داشت و نقطه نظرات خود را ارائه خواهد داد. در حال حاضر کارگروهی برای تعیین نقطه نظرها تشکیل شده، اما باید گفت که شاید الان برای اعلام برنامه زود باشد.

خبرنگاری از سخنگوی دستگاه قضایی در رابطه با دستاوردهای سفر استانی رئیس دستگاه قضا به استان مازندران پرسید که وی گفت: یکی از اهداف سفرهای استانی سرکشی از نزدیک به همه حوزه‌های قضایی بود در واقع ملاقات از نزدیک و سرکشی از دستگاهها بسیار مفید است و تا جایی که ممکن است در این سفرهای استانی مسائل را بررسی و آنها را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مواجهه چهره به چهره با مردم یکی از اهداف ما در سفرهای استانی است. بازدید از زندان‌ها ، فضای دادگستری، فضای سبز و فضای پزشکی قانونی بسیار خوب است و باید گفت که ما در برخی از زمینه‌ها مشکلات بسیار جدی از لحاظ بودجه داریم.

سخنگوی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم آنجایی که دولت بخواهد به مردم کمک کند قوه قضاییه پشت دولت می‌ایستد، برای مثال دولت به مردم قول داده که بعد از توافق برجام به اقتصاد مردم کمک شود. ما نیز در این راستا به دولت کمک خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اظهارات امروز رئیس‌جمهور در نمایشگاه مطبوعات درباره‌ قوه قضائیه، اظهار کرد: من هنوز سخنرانی ایشان را نخوانده‌ام تا بتوانم دقیق نظر دهم، اما اگر نقدی به قوه قضاییه وارد است، باید گفت ما همواره از نقد سازنده استقبال می‌کنیم؛ چرا که اگر نقد وجود نداشته باشد، خود سازمان‌ها بیش‌تر از مردم متضرر می‌شوند، اما نقد غیر از تخریب، توهین و افتراست. اگر به گفته شما رئیس‌جمهور گفته‌اند که مردم از قوه قضائیه مأیوس نشوند، باید بگویم مردم از قوه قضائیه مأیوس نیستند و این حجم پرونده‌های ورودی و مراجعات به قوه قضاییه شاهد سخنان من است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: برخی به واسطه ارتباط با برخی مقامات به دنبال حاشیه امن هستند، ولی قطعاً حاشیه امنی نخواهند داشت و قوه قضاییه در رابطه با تخلفات بدون در نظر گرفتن حاشیه امن برخورد می‌کند.

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم نسبت به رفتار بدون تبعیض قوه قضائیه به دانه‌درشت‌ها نظر خوبی دارند؛ اظهار کرد: چرا که داشتن پول زیاد و وابستگی به مقامات بالا یا دولت قوه قضائیه را از این موضوع باز نداشت.

خبرنگاری سئوال خود را این گونه مطرح کرد که مدیرکل محیط زیست مازندران از حکم بازداشت برخی از شهرداران مناطق مازندران خبر داده است، چرا که زباله‌ها و پسماندهالی شمالی کشور در جنگل‌ها مدفون شده و وضعیت نامناسب را رقم زده است آیا این مطلب صحت دارد؟

محسن‌ی‌اژه‌ای گفت: بین جرم و یک کار غیرصحیح فرق وجود دارد، همه باید برای سلامت محیط زیست تلاش کنیم. من در سفر به آمل هم صراحتاً قول دادم که هر کمکی در این زمینه از دست قوه قضائیه بربیاید انجام می‌دهیم، اما اگر قرار باشد برای جمع‌آوری زباله‌ها دستگاهی خریداری کنند و یا بودجه‌ای در نظر گرفته شود، دیگر کار قوه قضائیه نیست.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر کسی جرمی را مرتکب شود، ما ورود می‌کنیم، ضمن اینکه اگر حکم بازداشت صادر شود، قطعاً اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1021431

وبگردی