آفتاب

تاکید جعفری بر صیانت از برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع)

تاکید جعفری بر صیانت از برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بر صیانت معنوی از برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان تاکید کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بر صیانت معنوی از برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری در دیدار مسئولان دبیرخانه‌های برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بر اهمیت صیانت معنوی و مراقبت از معنویت برنامه‌های موضوعی جشنواره به ویژه در این دو استان تاکید کرد.

وی گفت: کار در ساحت فرهنگ رضوی ایجاب می‌کند که معنویت این فضا حفظ شود و خود حضرت از ما انتظار دارند حافظ معنویت این ساحت باشیم.

وی با اشاره به این‌که «فرصت خدمتگزاری در ساحت فرهنگ رضوی برای دست اندرکاران جشنواره محدود است» تصریح کرد: از این فرصت محدود باید استفاده برد و در مسیر تعمیق آموزه‌های رضوی و ترویج آن کوشید.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، با اشاره به این‌که «دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سراسر کشور دارای تجربیات ارزنده‌ای در اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند» افزود: این افراد در نقاط مختلف کشور تجربه برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری دارند و از این تجربه‌ها در برگزاری برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) باید بهره برد.

در این نشست عالمه ممبینی مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوره چهاردهم جشنواره امام رضا(ع) دبیرخانه استان ما در دو موضوع پرده خوانی و تعزیه رضوی فعال خواهد بود.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در استان هرمزگان هم در این نشست گفت: همه گروه‌های تئاتری شرکت کننده در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی«ضامن آهو» موظفند کارشناس مذهبی داشته باشند. ضمن اینکه ما به سمت تولید کارهای فاخر و برجسته تئاتری با محتوای رضوی حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: با تولید کارهای فاخر اقبال مردمی هم از جشنواره افزایش می‌یابد.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در هرمزگان، تاکید کرد: خط قرمزهای ما در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، اعتقادی است نه اداری.

بر اساس این گزارش جشنواره بیین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی القعده در قم و اختتامیه آن در 11 ذی القعده در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1021420

وبگردی