آفتاب

برگزاری هفتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی به میزبانی شیراز

برگزاری هفتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی به میزبانی شیراز

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هفتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بهمن‌ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، کورش عزیزی بعدازظهر یکشنبه 17 آبان در یک کنفرانس خبری، افزود: مهمترین محورهای این جشنواره، فرهنگ ایرانی اسلامی با موضوع اسلام ناب محمدی(ص)، هویت ایرانی با موضوعات (تمدن، اخلاق، خانواده و قومیت‌ها)، فرهنگ سلامت با موضوعات (چالش جمعیتی، بی فرزندی، تک فرزندی) و فرهنگ اجتماعی با موضوعات (نشاط، اعتماد و مدارا ) خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هفتمین جشنواره فرهنگی هنری در سه بخش ادبی، هنری و مجازی تعریف شده است، گفت: برای نخستین بار بخش مجازی در قالب وب سایت، فتوبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای موبایل به این جشنواره اضافه شده است.

عزیزی ادامه داد: در بخش ادبی این جشنواره شعر نو، شعر کلاسیک، داستان کوتاه، نثر ادبی، شعر طنز، نثر طنز و شاهنامه خوانی تعریف شده است.

وی ارائه آثار در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشی، طراحی کاریکاتور، تذهیب، رشته‌های مختلف صنایع دستی، مصنوعات چوبی و فلزی، نگارگری، طراحی پوستر، موسیقی را از مهمترین موضوعات بخش هنری این جشنواره عنوان کرد.

عزیزی، گفت: در این جشنواره که روزهای 24 تا 27 بهمن ماه و با حضور حدود 700 دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد، نشست‌های معاونان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: ادعای زندگی در شهری را داریم که مزین به عنوان پایتخت فرهنگی و ادبی است. پس اگر قرار است بر این ادعا ایستادگی کنیم باید نمودهای مختلفی از جلوه‌گاه‌های هنری، به ویژه در دانشگاه‌ها را، داشته باشیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه مکلف هستیم تا فضای دانشگاهی را علمی‌تر و اخلاقی‌تر کنیم، گفت: با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران است، شایسته بود این جشنواره زودتر از زمان پیش‌بینی شده در این شهر برگزار شود.

به گفته ایمانیه، با نشاط کردن محیط دانشگاه هدف اصلی برگزاری هفتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: معمولا فضای دانشگاه‌ فضایی خشک است، چرا که ذاتا درس خواندن صرف در آن استمرار دارد، به همین دلیل چنین جشنواره‌هایی فرصتی مناسب برای ایجاد تنوعی مناسب و متناسب در فضایی علمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N1021359

وبگردی