آفتاب

حبیبی: رئیس جمهور با نفوذی‌های رسانه‌ای مقابله کند

حبیبی: رئیس جمهور با نفوذی‌های رسانه‌ای مقابله کند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نظر رئیس جمهور در موضوع نفوذی‌های رسانه‌ای گفت: آقای رئیس جمهور هم با نفوذی‌های رسانه‌ای مقابله کند.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب مؤتلفه اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب مدت‌ها است که در مورد خطر نفوذی‌ها تذکر می‌دهند بنابراین افزایش حساسیت دستگاه‌های حکومتی برای جلوگیری از نفوذ عوامل بیگانه و مقابله جدی با آنها یک ضرورت قطعی، شرعی و قانونی است. افزایش هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و اعمال قاطعیت از طرف قوه قضائیه و همکاری و همراهی دولت در این مقوله مهم و الزامی است.

وی در ادامه خاط نشان کرد: در برخی از رسانه‌ها آثار عملکرد نفوذی‌ها کاملاً مشهود است برخی از آنها از رادیو آمریکا و بی بی سی کپی‌برداری می‌کنند و این خیانت را نمی‌توان به عنوان یک کار سهوی و غیرعمدی تلقی کرد برخی از آنها هم مشغول بزک کردن چهره دشمن در داخل کشور هستند. در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ ما بارها در مورد نفوذ دشمن در رسانه‌ها به مسئولین هشدار ‌دادیم اما برخی از مسئولین در برابر این هشدارها مقاومت ‌کردند تا اینکه در فتنه ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه سال ۸۸ از چهره برخی روزنامه‌نگارها که جاسوس بی‌بی‌سی بودند رونمایی شد و اکنون به عنوان کارمند بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا در آنجا کار می‌کنند و هر روز علیه انقلاب و مردم ما سخن می‌گویند و اخبار خلاف واقع منتشر می‌کنند. چرا برخی نسبت به واژه «فتنه» و «نفوذ» حساسیت به خرج ‌می‌دهند و می‌خواهند آن را از ادبیات مبارزه انقلابی ملت با دشمن حذف کنند؟ با حذف این واژه‌ها که صف حق و باطل و استکبار و استکبارستیزی از بین نمی‌رود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال نشان داد حساسیت مردم نسبت به توطئه‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است. تقریبا همه ناظران سیاسی معتقدند راهپیمایی امسال اگر بی نظیر نباشد کم نظیر بود. مردم دشمنی آمریکا با انقلاب را با گوشت و پوست و استخوان خود درک می‌کنند.

حبیبی با بازخوانی رهنمودهای روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان ابراز داشت: تکرار سیاست اشتباه مصدق جز زیان نتیجه‌ای ندارد. هیچ اعتماد و امیدی به آمریکایی‌ها نیست آنها ذره‌ای از خصومت با ملت و انقلاب نکاسته‌اند و در پی سلطه‌گری در منطقه و براندازی اسلام هستند.

وی همچنین با اشاره به بخش دیگر سخنان رهبری در دیدار با مسئولان وزارت خارجه گفت: باید یقین کنیم که آمریکا بخشی از مشکلات ما در داخل و منطقه است نه بخشی از راه حل!

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره اجرای برجام تصریح کرد: هنوز کمیته ویژه نظارت بر اجرای برجام تشکیل نشده اقدامات عجولانه دولت در برچیدن سانتریفیوژها توجیهی ندارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: هنوز اتحادیه اروپا و اوباما تعهد کتبی در مورد لغو تحریم‌ها نداده‌اند. هیچ اراده‌ای در غرب برای انجام تعهدات آنها دیده نمی‌شود در عوض مرتب گزینه نظامی روی میز را به رخ ملت ما می‌کشند. دولت نباید خاطره تلخ اجرای قرارداد الجزایر را تکرار کند. در این قرارداد بدعهدی آمریکایی‌ها به عنوان یک تجربه تاریخی پیش روی ماست. آنها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند. مصوبه مجلس شورای اسلامی در اجازه به دولت به شرط اقدام متقابل است و دولت باید مجری قانون مصوب مجلس باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راهبردهای آمریکا در منطقه یکی پس از دیگری در حال فروپاشی و شکست است. تروریسم در عراق و سوریه روزهای پایانی خود را می‌گذراند.

حبیبی به تحولات سرزمینهای اشغالی اشاره کرد و ابراز داشت: همزمان با شکست‌های پی در پی تروریستها در عراق و سوریه انتفاضه سوم در کرانه باختری رود اردن وارد مرحله‌ای حساس شده و حکام رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرده است. با آنکه تا کنون ۷۸ نفر در درگیری‌ها شهید شده‌اند و صدها نفر زخمی به جای مانده، اما انتفاضه جدید ادامه دارد. رژیم صهیونیستی امروز مفلوک‌تر از آن است که بتواند زیر فشار انتفاضه جدید نفس تازه کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد رکورد جدید واردات بنزین، گفت: کشوری که یکی از بزرگترین ذخایر نفت را دارد نباید بنزین خود را از خارج وارد کند. دولت در افتتاح دو پالایشگاه جدید که سرمایه‌گذاری آن در دولت گذشته صورت گرفته و رو به اتمام است باید تسریع کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: مشخص نیست اتمام پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس و پالایشگاه نفت آناهیتا کرمانشاه و پتروفیلد پارس به کجا کشید. اگر این پالایشگاه‌ها افتتاح شود از واردات بنزین بی نیاز می‌شویم. نباید در شرایط تحریم اقتصادی دلارهای کشور صرف واردات بنزین شود.

حبیبی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: دولت باید با یک بازنگری در سیاست‌های اقتصادی خود مسائلی را که ربطی به تحریم‌ها ندارد هرچه زودتر حل کند. نابسامانی در نحوه تعیین نرخ سود بانکی، جلوگیری از واردات قاچاق کالا، جلوگیری از ورود کالاهای مصرفی، کارآمد کردن و کوچک کردن بدنه دولت موضوع انحراف از خصوصی‌سازی، دو برابر شدن حجم نقدینگی آن هم ظرف دو سال، نابسامانی در مسیر قانون هدفمندی یارانه‌ها و عدم شناسایی ثروتمندان برای حذف یارانه آنها، خارج بودن ۶۰ درصد اقتصاد کشور از چرخه مالیات، پایین بودن بهره‌وری، خودداری هزاران شرکت دولتی و شبه دولتی از انتشار اطلاعات خود، بوروکراسی ملال‌آور و پیچیده و…اینها فهرست مشکلاتی است که ربطی به تحریم‌ها ندارد و دولت فارغ از موضوع تحریم باید بالاخره روزی برای آنها پاسخ تهیه کند. اگر امروز این پاسخ را نداشته باشد فردا خیلی دیر است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان درباره ضرورت‌های نگارش بودجه ۹۵ خاطر نشان کرد: تا چند روز دیگر دولت بودجه ۹۵ را تقدیم مجلس می‌کند. علی‌القاعده رابطه این بودجه با سیاست مهم اقتصاد مقاومتی و تاثیرگذاری عملیاتی شدن این بودجه در رفع مشکلات و نابسامانی‌ها، باید به طور مشخص و شفاف و کاملاً علمی تعریف و معلوم شود.

انتهای پیام

کد N1021352

وبگردی