آفتاب
110 روز تا انتخابات

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

«اسفندماه انتخابات در پیش است و باید همه را امیدوار کرد که پای صندوق‌های رأی بیایند، همه باید بتوانند افراد مورد نظرشان را در لیست‌های انتخاباتی ببینند» این جمله، بخشی از سخنرانی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح نمایشگاه مطبوعات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علاوه بر رئیس‌جمهور که امروز گریزی به انتخابات اسفندماه زد فرمانداران و استانداران استان‌ها نیز به حضور همه جناح‌ها در انتخابات اشاره و پرهیز از تخلفات انتخاباتی را مورد تاکید قرار دادند.

همه باید بتوانند افراد مورد نظرشان را در لیست‌های انتخاباتی ببینند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز امروز در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها همچنین بیان کرد: باید تلاش کنیم برای حرکت اقتصادی و سیاسی جامعه امیدواری به وجود بیاید. اسفندماه انتخابات در پیش است و باید همه را امیدوار کنیم که به پای صندوق‌های رأی بیایند. همه باید بتوانند افراد مورد نظرشان را در لیست‌های انتخاباتی ببینند و همه باید در صف‌های انتخابات شرکت کنند. هر چقدر بتوانیم فضای امید را در سیاست، اقتصاد و فرهنگ بیشتر کنیم به توسعه نزدیک‌تر خواهیم شد.

کاهش میزان رد صلاحیت‌ها از اولویت‌های امسال شورای نگهبان است

تهرانی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران، با بیان این‌که «از اولویت‌های امسال شورای نگهبان کاهش میزان رد صلاحیت‌هاست» گفت: کاهش رد صلاحیت‌ها منوط به میزان همکاری هیئت‌های اجرایی انتخابات است تا ما را در رسیدن به احراز صلاحیت کاندیداها یاری کنند.

وی در مراسم افتتاح ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم حجم عدم احراز صلاحیت‌ها کاهش پیدا کند. البته آن کاری که در هیئت اجرایی صورت می‌گیرد به صورت کاملا مستقل در شورای نگهبان انجام می‌شود، یعنی هیئت نظارت جدا از هیئت اجرایی مستقلا کار بررسی را انجام می‌دهد و پس از آن هیئت مرکزی کار بررسی صلاحیت را انجام می‌دهد و سپس در صدر همه اینها شورای نگهبان به امر بررسی صلاحیت کاندیداها می‌پردازد.

تهرانی با اشاره به ارائه لیست‌های معتمدان از سوی هیئت اجرایی انتخابات، گفت: برای ما لیست اول و دوم معنایی ندارد. ما نمی‌گوییم که حتما در فلان لیست فلان شخص اصولگرا باشد، اما این انتظار را داریم که از نیروهای معتدل‌تر و عاقل‌تر در هیئت‌های اجرایی انتخابات قرار گیرند. شاخص‌ها هم مشخص است، فتنه 88 خط قرمز است و طرفداری از نظام و دغدغه نظام را داشتن از شاخص‌هاست. تلاش ما انجام داوری غیرجانبدارانه است و هر کسی در این میان از ما ایرادی دید حتما آن را به ما گوشزد کند.

تنها وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار کننده انتخابات هستند

چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ تنها وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار کننده انتخابات هستند، فعالیت‌های نهادهای دیگر در طول فعالیت این دو نهاد است.

وی در همایش ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر ضرورت همدلی در انتخابات پیش رو گفت:‌ ماموریت ما تلاش برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم است. این انتخابات باید مظهر وفاق باشد. برنامه‌ریزی‌های ستاد انتخابات نیز بر همین اساس است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر ضرورت حضور تمام اقشار در میان معتمدین و ناظرین انتخابات گفت:‌ هیأت نظارت و هیأت اجرایی همکار همدیگر هستند و به نظام وابسته‌اند. اگر جایی قرار است جلوی ورود یک آدم غیر مفید به مجلس گرفته شود باید توسط هیأت اجرایی صورت بگیرد، همه باید بر اساس قانون حرکت کنیم. مسئولیت هیات اجرایی و نظارت تعریف شده است. خوب است که همه ما قانون انتخابات را دقیقا دوباره مطالعه کنیم.

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خلاف قانون است

ابوالفضل اینانلو فرماندار شهرستان اشتهارد تبلیغات زودهنگام کاندیداهای احتمالی مجلس را خلاف قانون دانست و گفت: کاندیداهای احتمالی از هرگونه تخلف انتخاباتی پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: باید زمینه مشارکت هرچه پرشورتر مردم در انتخابات اسفند امسال فراهم شود.

فرماندار اشتهارد خاطرنشان کرد: باید سلایق مختلف در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری حضور داشته باشند.

ملاک کار ما در برپایی انتخابات قانون است

سیدحسین هاشمی استاندار تهران گفت: بر ما واجب شرعی است که ملاک کارمان در برپایی انتخابات قانون باشد. حق مردم در نزد ما بر اساس گفته مقام معظم رهبری حق‌الناس است.

وی در همایش انتخابات استان تهران، با تأکید بر ضرورت حفظ رأی مردم به عنوان حق‌الناس خطاب به مسئولین اجرای انتخابات گفت: همه ما مسئولین وظیفه شرعی نسبت به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی داریم.

استاندار تهران با بیان این‌که «باید از هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا برای اداره امور کشور استفاه کنیم» خاطرنشان کرد: باید وحدت، هماهنگی و همدلی را ملاک کار قرار دهیم. وحدت معجزه می‌کند. همکاری و اعتماد به معنای واقعی کلمه مسیر را باز می‌کند. زمانی که من در انتخاب فرمانداران و بخشداران از چهره‌های سیاسی هر دو جناح استفاده کردم گفتم خدمت کردن اصلاح طلب و اصولگرا ندارد. دولت تدبیر و امید فراجناحی است.

هاشمی تأکید کرد: ملاک ما برای هر چیز قانون است. باید از گفت‌وگوهای کلامی پرهیز کنیم. ما مسئولین نباید اجازه دهیم که کلام‌مان در جامعه شک و تردید ایجاد کند. باید به‌روز باشیم و قانون را چند بار خوانده باشیم. مسئولین انتخابات آنقدر باید قانون انتخابات را به خوبی در ذهن داشته باشند که در قضاوت‌های خود کمتر اشتباه کنند. ان‌شاءالله با همراهی و هماهنگی بین دوستان در استان تهران در انتخابات 7 اسفند 94 به سمتی می‌رویم که خروجی آن حضور حداکثری مردم و ایجاد یک حماسه سیاسی دیگر باشد.

برخورد قاطع با برهم‌زنندگان فضای انتخاباتی

یحیی یوسف‌پور فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان محمودآباد از برخورد قاطع با بر هم زنندگان فضای انتخاباتی در این شهرستان خبرداد.

وی در جلسه ستاد انتخابات شهرستان محمودآباد گفت: برگزاری صحیح و سالم انتخابات موجب ارتقاء اجتماعی و سازمانی شهرستان شده و با توجه به ضرورت برگزاری بدون حاشیه انتخابات تمامی اعضای هیات اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بین افراد منصف و عادل که سابقه اجرایی در انتخابات را دارند انتخاب خواهند شد.

رسانه‌ها در جلب مشارکت حداکثری نقش اساسی دارند

سیدمحمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت عمومی مردم برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند با تزریق امید به جامعه و پرهیز از ترساندن جامعه فضای مناسبی برای تحلیل مسائل و مطالبات و همچنین نیازهای مردم فراهم کنند می‌توانند نقش اول را در جلب مشارکت عمومی ایفا کنند.

معاون حقوقی وزیر کشور دولت اصلاحات به برگزاری انتخابات‌های مجلس و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری اشاره و با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم امنیت و ثبات خود را حفظ می‌کند» اظهار کرد: مهمترین مصداق پشتیبانی مردم از نظام، انتخابات است و همان‌طور که همواره نیز تاکید شده است مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این مهم را رقم می‌زند.

یکپارچگی دستگاه‌ها در برگزاری انتخابات قانونمند ضروری است

احد جمالی رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم، گفت: عقلانیت حاکم بر کشور مشارکت حداکثری را رقم خواهد زد.

وی در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان قم با حضور اعضای این ستاد، یکپارچگی دستگاه‌های دست اندرکار در برگزاری انتخابات قانونمند را مورد تاکید قرار داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به نقش مردم در تعیین آینده نظام جمهوری اسلامی افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات علی رغم گرایشات مختلف سیاسی موجب تحکیم نظام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1021227

وبگردی