آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

پرونده بقایی همچنان در مرحله تحقیقات مقدماتی است

پرونده بقایی همچنان در مرحله تحقیقات مقدماتی است

سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی را درباره قرار بازداشت موقت حمید بقایی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با گذشت چند ماه از بازداشت بقایی، اطرافیان وی اعلام کردند که بازداشت وی غیرقانونی است. در مورد این پرونده توضیحات لازم را ارائه دهید، گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و وی بازداشت موقت است؛ البته پرونده وی هنوز منجر به کیفرخواست نشده است.

وی ادامه داد: قوه قضائیه در صورتی که متوجه شود اتهامی متوجه افراد است بر اساس اسناد طرف تحت تعقیب قرار می‌گیرد و اگر ضرورت داشت که افراد بازداشت موقت شوند کار انجام می‌شود، اما اگر ضرورتی نبود، ‌قرار دیگری صادر می‌شود. تشخیص این امر بر عهده قاضی رسیدگی کننده است.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: اگر قراری که صادر شد به اطلاع متهم رسید و وی اعتراض داشت، اعتراض وی در دادگاه رسیدگی می‌شود و اگر دادگاه آن را پذیرفت و گفت که الزام به قرار بازداشت نیست، دادسرا موظف است که قرار بازداشت را به قرار خفیف‌تری تبدیل کند، اما اگر دادگاه تشخیص داد که قرار بازداشت درست است، اعتراض متهم را رد می‌کند.

وی درباره پرونده مذکور و اظهارنظر افراد دیگر در مورد این پرونده گفت: اگر افراد دیگری که در پرونده نیستند نسبت به آن اظهارنظری داشته باشند، بدیهی است که نظرشان صحیح نیست.

ادامه دارد ...

کد N1021159

وبگردی