آفتاب
گزارشی از حضور رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات؛

بازدید از غرفه های خالی/رسانه های اصولگرا هیچ سهمی نداشتند

بازدید از غرفه های خالی/رسانه های اصولگرا هیچ سهمی نداشتند

رئیس جمهور در حالی امروز از تعداد معدود و انگشت شمار غرفه رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بازدید کرد که رسانه های اصولگرا هیچ سهمی در این بازدید نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه ۲۷ آبان مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

افتتاح نمایشگاه مطبوعات در سطح رئیس جمهور بی سابقه بوده و امسال در حالی رئیس جمهور در این مراسم- آنهم در روز دوم آغاز به کار نمایشگاه- حضور یافت که تعداد قابل توجهی از رسانه های اصولگرا به دلیل انتقاد به برخوردهای سلبی و نگاه ناعادلانه وزارت ارشاد در این نمایشگاه حضور ندارند.

با وجود آنکه در بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات ۷۰۰ رسانه شرکت کرده اند رئیس جمهور تنها از غرفه ایرنا، ایسنا، ایکنا، برنا، اعتماد، اطلاعات و چند رسانه اقتصادی دیگر بازدید کرد که تعداد آنها بسیار محدود بود.

این بازدید در حالی بود که تمامی غرفه های حاضر در نمایشگاه خالی بود و غرفه داران را به داخل سالن اصلی نمایشگاه راه ندادند. البته روز گذشته به تعداد بسیار محدودی از غرفه داران کارت ویژه برای حضور در نمایشگاه در زمان بازدید رئیس جمهور داده شده بود.

بازدید امنیتی مقامات از نمایشگاهها سابقه نداشته بطوریکه در نمایشگاه کتاب سال جاری که در اردیبشهت ماه برگزار شد رهبر معظم انقلاب اسلامی هنگام بازدید نمایشگاه، بدون توجه به  گرایش های فکری ناشران از غرفه های انان دیدن کردند و این در حالی بود که رئیس جمهور حتی از یک رسانه اصولگرا هم بازدید نکرد.

البته نگاه یک سویه تیم رسانه ای دولت نسبت به رسانه ها به اینجا ختم نشد و رئیس جمهور سخنرانی اش در مراسم افتتاحیه نیز به تندی به عملکرد و رفتار برخی رسانه ها انتقاد کرد.

رئیس جمهور در این مراسم گفت: «بعضی‌ با پول بیت‌المال و حاکمیت علیه افتخار حاکمیت حرکت می‌کنند. با پول دولت و علیه دولت؟ دولتی که منتخب مردم است؟ ایرادی ندارد یک نفر با پول شخصی خود رسانه‌ای راه بیاندازد و از اول تا آخر مخالفت کند اما با اجازه چه کسی با پول مردم می‌خواهیم علیه راه مردم حرکت کنیم. پول مردم و علیه مردم؟ این مسأله نمی‌تواند برای جامعه‌ای قابل قبول باشد». رئیس جمهور در حالی پرداخت پول به رسانه ها از سوی دولت را عاملی برای عدم فعالیت آنها بر ضد دولت خواند که اتفاقا یکی از انتقادات جدی بسیاری از رسانه ها به وزارت ارشاد، عدم پرداخت یارانه مطبوعاتی و توجه ویژه به رسانه های همسو است.

روحانی همچنین با تاکید براینکه تمام مطبوعات و رسانه‌ها باید در برابر قانون یکسان باشند، گفت: «اگر در کشور چنین شرایطی حاکم بود ما کشوری انقلابی هستیم و چنانچه چنین شرایطی در کشور حاکم نبود این به آن معناست که در حال حرکت علیه انقلاب اسلامی و اخلاقی هستیم». تاکید رئیس دولت تدبیر و امید بر برابری رسانه ها در حالی است که نهاد ریاست جمهوری یکسان به رسانه ها نگاه نمی کند و حتی در بدیهی ترین امور مانند دعوت رسانه ها به برنامه های رئیس جمهور تبعیض قائل می شود.

شعار نمایشگاه امسال در حالی «نقد منصفانه و پاسخ مسئولانه» انتخاب شده است که تاکنون امکان مواجه خبرنگاران با مسئولان عالی دولت تدبیر و امید بسیار کم و حداقلی فراهم شده است و انتقادات مشفقانه هم با تندترین سخنان و الفاظ روبرو شده است.

 

 

 

کد N1021109

وبگردی