آفتاب

دو شهروند ترکیه به اتهام توهین به اردوغان بازداشت شدند

دو شهروند ترکیه به اتهام توهین به اردوغان بازداشت شدند

دو شهروند ترکیه‌ای در استان "شانلی‌اورفا" واقع در جنوب شرق ترکیه به جرم توهین به رجب طیب اردوغان در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری روزنامه حریت، این دو شهروند که نامشان فاش نشده، در منطقه "سوروچ شانلی اورفا" به جرم ارسال پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که شامل "توهین و نفرین" به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه بوده است، دستگیر شدند.

براساس گزارش خبرگزاری آنادولو، مظنونان با ارسال پست‌هایی در ستایش حزب ممنوعه کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به تبلیغات سیاسی به نفع سازمان‌های تروریستی متهم هستند. 

از زمان انتخاب اردوغان به عنوان رئیس‌جمهوری در اوت گذشته، وکلای وی چندین پرونده حقوقی به جرم توهین به راه انداخته‌اند. در دهم سپتامبر مردی به جرم توهین به اردوغان در فیس‌بوک به حبس خانگی با دستبد الکترونیکی محکوم شد. در ماه اکتبر هم "بولنت کنش"، سردبیر روزنامه انگلیسی‌زبان تودی زمان به جرم توهین به اردوغان در توئیتر بازداشت شد. 

در 21 اکتبر هم یک پسر بچه محصل در استان آناتولی مرکزی به جرم توهین به رئیس‌جمهوری ترکیه بازداشت شد. البته زمانی که دادگاه تشخیص داد که متهم تنها 14 سال سن دارد، وی آزاد شد.

308308

کد N1021107

وبگردی