آفتاب
رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

تنها وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار کننده انتخابات هستند

تنها وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار کننده انتخابات هستند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ تنها وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار کننده انتخابات هستند، فعالیت‌های نهادهای دیگر در طول فعالیت این دو نهاد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، چاوشی درهمایش ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: ادعا نداریم که فهم ما از قانون اسلام و مکتب اسلامی صد در صد است . پذیرفته ایم که تفسیر رسمی از دین بر عهده ولی فقیه و از قانون بر عهده شورای نگهبان است. ما عقیده داریم محدود کردن آزادی های مشروع و قانونی مردم بزرگترین خطر برای نظام سیاسی ماست. نظام سیاسی که پشتوانه حیات اش مردم است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی نظامی است مبتنی بر ارزش های الهی، خواست و رضایت مردم. کوچکترین خطری در جمهوری اسلامی همه امیدهای اجتماعی را خدشه دار می‌کند. امروز همه تکلیف داریم تا بار دیگر با تلاش همگانی از رای های مردم حفاظت کنیم و مید انیم که رفتارهای پرخاشگرانه قادر به حفظ نظام نخواهد بود.

چاوشی همچنین گفت:‌دشمنان ما و در راس آن استکبار جهانی با راه اندازی گروه های تروریستی که در ظاهر اسلامی هستیم سعی دارند تا اسلام هراسی را گسترش دهند و مردمی که با ذات اسلام آشناییت ندارند آنچه که گروه های تکفیری به عنوان مسلمانی از خود نشان می‌دهند را باور می‌کنند. نمونه هایش را دررابطه با رفتار داعش در عراق و سوریه شاهد هستیم. درست این جا است که جمهوری اسلامی وظیفه دارد با تاثیر از پیامبر (ص) و اولیای خدا و انبیاء چهره ای مقبول و بشر دوستانه اسلام را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بر خلاف آنچه که از اسلام تبلیغ می‌کنند جنگ مسلمانان تدافعی است گفت:‌پیامبر (ص) ما اسلام عاطفه ، صلح و محبت را به ارمغان آورد. بدون این جاذبه ها احکام الهی به گوش کسی نمی رسید. در این جا است که مشخص می‌شود که چرا ما با استکبار مخالفیم. مقام معظم رهبری در صحبت های اخیرشان تاکید کردند استکبار ستیزی بخشی ازسیاست خارجی ماست. امروز تمام انقلابیون اصیل به شعارهای استکبار ستیزی مانند قبل پایبند هستند. نباید اجازه بدهیم که در دام استکبار بیفتیم.استکبار یعنی ذات خود بر تر بینی،‌ ما مکلف به رعایت حقوق مشروع همه انسان ها هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر ضرورت همدلی در انتخابات پیش رو گفت:‌ ماموریت ما تلاش باری برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم است. این انتخابات باید مظهر وفاق باشد. برنامه ریزی های ستاد انتخابات نیز بر همین اساس است.پیامبر (ص) ما قبل از آنکه پیامبر شود به محمد امین شناخته می شد امانت داری عقیده اصلی ماست. همه ما به امانت مردم که رای شان است و به گفته رهبری حق الناس است باید پایبند باشیم. همه ما می‌خواهیم آدم های خوب و معتقد به جمهوری اسلامی به کرسی مجلس بنشینند. اما نباید این نگاه با نوعی تقدس همراه باشد. نظر خودمان را به مردم نباید تحمیل کنیم.

وی همچنین گفت:‌ اگر شبهاتی در گذشته در انتخابات ها وجود داشته را باید رفع کنیم و جلوی آن‌ها را بگیریم. انتخابات عامل تقویت نظام و مقبولیت نظام است. وقتی در یک انتخابات با شکوه به جهان معرفی می شویم یعنی توفیق پیدا کردیم. امروز بایدقادر باشیم تا با دوستان خودمان گفتمان کنیم . دوستان ما کسانی هستند که در چارچوب نظام تمام نهادهای آن را به رسمیت می شناسند.

چاوشی در ادامه اظهار کرد: در چارچوب اساسی مان رهبری رکن اصلی است همه قوا به واسطه ای به رهبری متصل می‌شود. باید از نگاه های مقطعی و سیاسی به جریان های جمهوری اسلامی ایران بپرهیزیم. امید داریم که انتخاباتی مثال زدنی به پا کنیم . دشمنان انقلاب آرزوی بی رونق کردن انتخاباتمان را دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر ضرورت حضور تمام اقشار در میان معتمدین و ناظرین انتخابات گفت:‌ هیأت نظارت و هیأت اجرایی همکار همدیگر هستند و به نظام وابسته اند. اگر جایی قرار است جلوی ورود یک آدم غیر مفید به مجلس گرفته شود باید توسط هیأت اجرایی صورت بگیرد، همه باید بر اساس قانون حرکت کنیم. مسئولیت هیات اجرایی و نظارت تعریف شده است. خوب است که همه ما قانون انتخابات را دقیقا دوباره مطالعه کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور و شورای نگهبان تنها نهادهای برگزاری انتخابات در کشور هستند، خاطر نشان کرد: طبق قانون به جز دو نهاد وزارت کشور و شورای نگهبان نهاد دیگری حق برگزاری یا دخالت در روند انتخابات را ندارد. نهادهای دیگر اگر وظیفه ای دارند در طول وظایف این دو دستگاه است.

انتهای پیام

کد N1021039

وبگردی