آفتاب
سبحانی نیا در گفتگو با مهر:

لغو عضویت «نقوی» از رهروان مطرح نشده است/ عمل به وظیفه هزینه دارد

لغو عضویت «نقوی» از رهروان مطرح نشده است/ عمل به وظیفه هزینه دارد

نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه لغو عضویت نقوی حسینی از این فراکسیون تاکنون مطرح نشده است، گفت: ممکن است وظایف نمایندگی باعث شود، فرد هزینه‌هایی را بپردازد.

حسین سبحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به خبر مطرح شده از سوی بعضی اعضای فراکسیون رهروان مبنی بر لغو عضویت سیدحسین نقوی‌ حسینی از این فراکسیون به دلیل مواضع وی، اظهار داشت: من چنین چیزی را نشنیده‌ام و تا جایی که اطلاع دارم، چنین چیزی در هیات رئیسه یا شورای مرکزی فراکسیون مطرح نشده است.

وی افزود: یک فراکسیون الزاماتی دارد که تعهد به آن الزامات برای همه اعضا تا حدی ضروری است؛ آن هم فراکسیونی که تقریبا جنبه تشکیلاتی دارد.

نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه عمل به الزامات یک فراکسیون از وظایف اعضا تلقی می‌شود، در عین حال تصریح کرد: البته چون کار ما نمایندگی مجلس است، در جاهایی نیز ممکن است نظریاتی داشته باشیم که به عنوان نظر شخصی خودمان تلقی شود.

ممکن است وظایف نمایندگی باعث شود، فرد هزینه بپردازد

سبحانی‌نیا با اشاره به ویژگی‌های نقوی‌ حسینی عضو فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: آقای دکتر نقوی نیروی خوش‌فکر و خوبی است و از دوستان ما در همه مراحل بوده و فرد مناسبی برای همه قسمت‌هاست و ما در خیلی از موضوعات مشترکات زیادی با هم داریم.

وی ادامه داد: شاید مسائلی که دوستان مطرح کرده‌اند، در رابطه با برجام بوده که باعث دلخوری آنها شده و آن را نقض کار تشکیلاتی تلقی کرده‌اند، وگرنه ایشان دوست خوب ماست.

نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: ممکن است وظایف نمایندگی چیزهایی را ایجاب کند که با تعهدات تشکیلاتی همخوانی نداشته باشد و فرد مجبور شود هزینه‌هایی را بپردازد.

سبحانی‌نیا گفت: باید دید دلیل دوستانی که این بحث را مطرح کرده‌اند چیست و سپس قضاوت کرد؛ طبق اساسنامه و الزامات کار تشکیلاتی، باید بعد از بحث در حضور دوستان، نسبت به این ماجرا اظهارنظر کنم.

گفتنی است، مواضع و نقدهای سیدحسین نقوی حسینی به روند مذاکرات هسته ای طی دو سال اخیر و بیان ایرادات محتوایی برجام توسط نماینده مردم ورامین، در مقام سخنگویی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و در ادامه سخنگویی کمیسیون ویژه برجام، باعث شد تا اخیراً موضوع لغو عضویت او از فراکسیون رهروان به دلیل آنچه «عدم همراهی با فراکسیون و مواضع ناهمسو» تلقی می‌خوانند، مطرح شود.

کد N1020901

وبگردی