آفتاب

بررسی جدیدترین تحولات فلسطین محور دیدار عباس با نبیل العربی در قاهره

بررسی جدیدترین تحولات فلسطین محور دیدار عباس با نبیل العربی در قاهره

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب ضمن رسیدگی به آخرین تحولات فلسطین، موضوعاتی را که در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه این اتحادیه در ریاض درباره فلسطین مطرح خواهد شد، بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در محل اقامت خود در قاهره میزبان "نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب و هیات همراه وی بود.

عباس در این دیدار تلاش‌هایی که تشکیلات خودگردان فلسطین تاکنون برای تعیین محدوده زمانی پایان اشغالگری و حمایت از فلسطینی‌ها را در سایه ادامه اقدامات تحریک‌آمیز و تبعیض نژادی اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها در مورد مسجد الاقصی و شهر قدس انجام داده، به اطلاع دبیرکل اتحادیه عرب رساند.

همچنین در این دیدار مواردی که قرار است در نشست‌های وزرای خارجه اتحادیه عرب فردا (دوشنبه) در حاشیه نشست سران عرب و آمریکای جنوبی در ریاض برگزار شود را مطرح و بررسی کردند.

همچنین در این دیدار تحولات فلسطین نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار "صائب عریقات"، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، "عزام الاحمد"، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، "نبیل ابوردینه"، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، "مجدی الخالدی"، مشاور عباس در امور دیپلماتیک و "جمال الشوبکی"، سفیر فلسطین در مصر و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب حضور داشتند.

از طرف مصر نیز "سعید ابوعلی"، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی، "علی عرفان"، رئیس دفتر مشاور دبیرکل اتحادیه عرب و "طلال الامین"، مشاور دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشتند.

العربی پس از دیدار با عباس اعلام کرد: در این دیدار درباره وضعیت مردم فلسطین در سایه حملات اسرائیل و نحوه عملکرد در مرحله بعدی برای پایان اشغالگری بررسی شد.

دبیرکل اتحادیه عرب با دعوت به حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد که این مسائل در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه عرب در ریاض مطرح خواهد شد و این نشست به مساله فلسطین اختصاص خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌هایی که تشکیلات خودگردان در سایه ادامه حملات اسرائیل علیه فلسطینیان انجام داده، گفت: ما از اسرائیل و جامعه جهانی که خود را به غفلت زده‌اند چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم؟

وی افزود: شورای امنیت قطعنامه‌هایی درخصوص پایان بخشیدن به اشغالگری به ویژه شهرک‌سازی‌ها صادر کرده اما هیچ‌کدام اجرا نشده است.

همچنین عباس در دیدار با "سامح شکری"، وزیر خارجه مصر، آخرین تحولات فلسطین در سایه استمرار اقدامات تحریک‌آمیز و نژادپرستانه اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها را به اطلاع شکری رساند.

در این دیدار دو طرف بررسی برخی از موضوعات مشترک روابط دو جانبه خود و راه‌های تقویت آن پرداختند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه از تلاش‌های مصر برای حمایت از مردم فلسطین و مساله فلسطین در محافل مختلف بین‌المللی تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N1020876

وبگردی