آفتاب
سفر وزیر خارجه لوکزامبورگ به فلسطین؛

درخواست ریاض مالکی از اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه

درخواست ریاض مالکی از اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه

وزیر خارجه فلسطین از اتحادیه اروپا خواست تا نقش کارآمدی را برای پیشبرد روند صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس خبری با جان اسیلبرن، وزیر خارجه لوکزامبورگ پس از نشستشان در رام الله از اروپا خواست تا به مسئولیت‌های مستقیم خود جهت پایان اشغالگری‌ها و ملزم کردن تل‌آویو به توقف کامل شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطین عمل کند.

المالکی جامعه بین‌المللی را نیز به این امر ترغیب کرد که به مسئولیت‌های خود در قبال نقض‌های فاحش اسرائیل که به سطح جنایت جنگی می‌رسد، عمل کرده و حمایت بین‌المللی را برای مردم فلسطین تامین کند.

وی با اشاره به این که در دیدار با وزیر خارجه لوکزامبورگ درخصوص اوضاع میدانی و موج کنونی تنش‌ها با رژیم صهیونیستی رایزنی کرد، گفت که این ناآرامی‌ها نتیجه اقدامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت پیشین در مسجد الاقصی است.

المالکی بر خطرناک بودن این روش رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که این روش امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند و با برانگیختن احساسات 1.5 میلیارد مسلمان در جهان، به نزاع دینی در اراضی اشغالی و منطقه دامن می‌زند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه لوکزامبورگ از تمایل جدی کشورش برای تلاش جهت احیای روند صلح در خاورمیانه بر اساس راهکار تشکیل دو کشور تاکید کرد.

وی بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها به دلیل تناقض با قانون بین‌المللی تاکید کرد و نسبت به خطرناک بودن اوضاع کنونی هشدار داد و بر لزوم آرام کردن اوضاع میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی از طریق توقف شهرک‌سازی‌ها جهت بازگشت به میز مذاکرات بر اساس راهکار تشکیل دو کشور تاکید کرد.

این مقام لوکزامبورگ امروز به نوار غزه وارد شده است تا از اوضاع آنجا و همچنین از روند بازسازی غزه پس از حمله اخیر رژیم صهیونیستی در تابستان سال گذشته اطلاع کسب کند.

انتهای پیام

کد N1020849

وبگردی