آفتاب

انگلیس، روسیه را تهدید بالقوه مهم علیه امنیت خود می‌داند

انگلیس، روسیه را تهدید بالقوه مهم علیه امنیت خود می‌داند

مقام‌های انگلیس، اقدامات مداخله‌جویانه روسیه را به عنوان یکی از تهدیدهای بالقوه مهم علیه امنیت کشورشان خواندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی‌میل، مقام‌های انگلیس آنچه را که "تجاوزگری فزآینده" روسیه خواندند، در فهرست تهدیدهای بالقوه مهم علیه امنیت انگلیس گنجاندند.

این فهرست جدید در راستای راهبرد امنیت ملی بعدی دولت انگلیس پس از بررسی‌های امنیتی گسترده تهیه شده است.

این در حالی است که همچنان علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینای مصر مشخص نشده و نگرانی‌ها در این زمینه افزایش پیدا کرده است.

در این گزارش که قرار است توسط دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در تاریخ 23 نوامبر منتشر شود، تصریح شده که اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین در سال گذشته میلادی زنگ خطر را به صدا درآورده است.

در متن این گزارش آمده است: ما در پنج سال گذشته شاهد مجموعه‌ای از تحولات بین‌المللی از رشد افراط‌گری و بنیادگرایی گرفته تا نگرانی فزآینده درخصوص تامین انرژی و تجاوزگری روسیه بوده‌ایم.

در ادامه این گزارش عنوان شد: اقدامات روسیه در اوکراین علامت سوالی را درباره نقش و آینده عملیات‌های ناتو در کشورهای همسایه ایجاد کرده و تهدید روسیه علیه کشورهای اروپای شرقی و منطقه بالتیک که برخی از آنها عضو ناتو یا اتحادیه اروپا هستند را احیا کرده است.

همچنین در این گزارش تاکید شد: انزوای فرآینده روسیه در سیاست بین‌الملل همچون کنار گذاشته شدن ولادیمیر پوتین از گروه 8 در سال گذشته میلادی، افزایش بودجه نظامی و تمایل در روسیه برای قدرتنمایی در مواجهه با محکومیت‌های جهانی حاکی از این است که ما در پنج سال آینده شاهد تشدید تهدید روسیه علیه امنیت اروپای غربی خواهد بود.

همچنین مقام‌های انگلیس مساله تروریسم بین‌المللی را به عنوان تهدیدی مهم علیه کشورشان خوانده و عنوان کردند که این تهدید با ظهور داعش از للقاعد فراتر رفته است. در این گزارش مشخص شده است که تهدید تروریسم اعم از افراط‌گرایی تا "ناشکیبایی مذهبی" در انگلیس شدید است.

در این گزارش همچنین به رغم گرم‌تر شدن روابط دیپلماتیک انگلیس و چین نسبت به نقض مداوم حقوق بشر در چین این کشور اظهار نگرانی شده است.

مقام‌های انگلیس مساله بحران ویروس ابولا و نگرانی‌ها درباره بهداشت جهانی را نیز به این فهرست اضافه کرد.

انتهای پیام

کد N1020834

وبگردی