آفتاب

فعالیت‌های نظامی فرودگاه لس‌آنجلس را مجبور به تغییر مسیر پروازهای شبانه کرد

فعالیت‌های نظامی فرودگاه لس‌آنجلس را مجبور به تغییر مسیر پروازهای شبانه کرد

مقامات فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند، پروازهای شبانه رفت و برگشت از این فرودگاه در هفته جاری از فراز اقیانوس آرام عبور نخواهند کرد چراکه ارتش آمریکا حریم هوایی را در این منطقه فعال کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره هوانوردی فدرال و ارتش آمریکا ماهیت این فعالیت‌ها را که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس، دومین فرودگاه بزرگ آمریکا صورت می‌گیرد، افشا نکردند.

مقامات این فرودگاه در بیانیه خود گفتند: معمولا هواپیماها هنگام ورود یا خروج از فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس در طول شب بر فراز اقیانوس آرام پرواز می‌کنند تا از ایجاد مزاحمت برای ساکنین نزدیک این فرودگاه اجتناب کنند اما اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که حریم هوایی نظامی بر فراز بخشی از این اقیانوس از جمعه شب آغاز شده و تا پنجشنبه شب ادامه خواهد داشت. در نتیجه این فرودگاه باید در طول این چند شب از مسیرهای عادی پرواز خارج شود.

این اقدام بدان معنا است که ساکنین اطراف این فرودگاه در این مدت با سروصدای زیادی مواجه خواهند بود.

نانسی کستلس، مدیر روابط عمومی «LAX» گفت: ما کاملا درک می‌کنیم که همسایگان و مناطق شرق این فرودگاه سروصدای زیادی را تجربه خواهند کرد و به همین خاطر از آنها عذرخواهی می‌کنیم.

این در حالی است که سخنگوی اداره هوانوردی فدرال جزئیات این عملیات نظامی محرمانه را افشا نکرده و سخنگوی پنتاگون نیز هنوز هیچ اظهارنظری مطرح نکرده است.

انتهای پیام

کد N1020673

وبگردی