آفتاب

کامرون بار دیگر نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار جدی می‌دهد

کامرون بار دیگر نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار جدی می‌دهد

براساس گزارش رسانه‌ها، نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد به‌زودی هشداری جدی نسبت به حمایت وی از خروج از اتحادیه اروپا بدهد، مگر اینکه سایر رهبران اروپایی با خواسته‌هایش برای اصلاحات در این بلوک اقتصادی-سیاسی موافقت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس قصد دارد در نامه‌ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا جزئیات درخواست‌های انگلیس برای مذاکره مجدد شرایط عضویتش در اتحادیه اروپا را تبیین کند. این نامه قرار است روز سه‌شنبه منتشر ‌شود.

کامرون سه‌شنبه در سخنرانی خود هم می‌گوید که اگر توافقی حاصل نشود، وی از رفراندوم انگلیس برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا در پایان سال 2017 حمایت می‌کند.

براساس گزارش رسانه‌ها نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد بگوید: اگر نتوانیم به چنین توافقی برسیم و اگر نگرانی‌های انگلیس گوش شنوایی نیابد، که گمان نمی‌کنم اینطور شود، سپس ما باید مجددا فکر کنیم که آیا این اتحادیه اروپا مناسب ما هست یا خیر. همانطور که قبلا گفتم، هیچ چیز را منتفی نمی‌دانم.

کامرون با انتقادات گسترده‌ای روبروست که چرا جزئیات توافقی را که به دنبال آن است، پیش از نشست مهم ماه آتی بیان نمی‌کند. براساس گزارش‌ها، نامه کامرون به نخست‌وزیر سابق لهستان شامل تقاضاهایی از جمله معافیت از هرگونه ادغام بیشتر در اتحادیه اروپا و اختیارات بیشتر برای دولت‌های ملی با هدف متوقف کردن قانونگذاری این اتحادیه است. با این حال نخست‌وزیر انگلیس در سخنانش بار دیگر تکرار خواهد کرد که کشورش مایل به ماندن در اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام

کد N1020622

وبگردی