آفتاب

پاکستان: از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنیم

پاکستان: از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنیم

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور روابط خارجی بر اهمیت نقش اسلام‌آباد در تامین ارتباط‌های حیاتی میان جنوب آسیا، آسیای میانه، غرب آسیا و نیز اروپا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نیشن، "سرتاج عزیز"، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور روابط خارجی رهبری هیات پاکستانی در دوازدهمین نشست وزیران امور خارجه آسیا- اروپا (ASEM) را که بین پنجم تا ششم نوامبر در لوکزامبورگ برگزار شد، بر عهده داشت.

وی خطاب به اعضای نشست، بر تقویت ارتباطات میان آسیا و اروپا در زمینه‌های آموزشی، علوم و فناوری، تجارت، بازرگانی، امنیت، فرهنگ، زیرساخت‌ها و تماس‌های مردم- مردم تاکید کرد. وی ابزار امیدواری کرد که نشست وزرای خارجه آسیا- اروپا آینده روشنی داشته باشد.

این مقام پاکستانی همچنین بر اهمیت نقش کشورش در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد. سرتاج عزیز بر اهمیت روند صلح تحت رهبری افغانستان و متعلق به افغان‌ها در این کشور تاکید کرد. وی همچنین گفت که اتحادیه اروپا نقشی راهبردی در یافتن راه‌حلی همیشگی برای مساله فلسطین دارد. مشاور نخست‌وزیر پاکستان با تاکید بر پیشرفت‌هایی که در مبارزه با تروریسم حاصل شده، بر لزوم مقابل با ریشه‌های تروریسم تاکید کرد.

نشست آسیا- اروپا گفت‌وگویی غیر رسمی میان آسیا و اروپاست که به مسائل سیاسی، اقتصادی و موضوعات اجتماعی مورد نظر دو منطقه می‌پردازد و هدف آن تقویت روابط بر پایه احترام متقابل و مشارکت برابر است. نشست بعدی در ژوئیه 2016 به میزبانی مغولستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1020581

وبگردی