آفتاب

اعتراض ده‌ها هزار تن در مادرید علیه خشونت علیه زنان

اعتراض ده‌ها هزار تن در مادرید علیه خشونت علیه زنان

ده‌ها هزار تن از مردم سراسر اسپانیا با هدف محکوم کردن خشونت علیه زنان که در سال‌ جاری میلادی جان 41 تن را گرفته، در مادرید راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان به درخواست بیش از 400 گروه فمینیست برای راهپیمایی در مادرید پاسخ مثبت داده، بنرهایی را به دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود: «خشونت مردسالاری را متوقف کنید» و شعار «همه ما اینجا نیستند، جای کشته‌شدگان در بین ما خالی است» سر دادند.

سازمان‌دهندگان این راهپیمایی اعتراضی گفتند، شرکت‌کنندگان در این رویداد صبح شنبه توسط 300 اتوبوس به مادرید آمدند.

همزمان با اینکه اسپانیا برای برگزاری انتخابات پارلمانی 20 دسامبر سال جاری میلادی (29 آذر) آماده می‌شود، نمایندگانی از اتحادیه‌ها و احزاب مهم و اصلی نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.

ماریسا تیخرو، معترض 61 ساله گفت: بحران اقتصادی یعنی اینکه بسیاری از زنان به خاطر نداشتن سرمایه و ابزار لازم، متجاوزان خود را ترک نکرده‌اند. در حال حاضر ارائه کمک‌های دولتی و افتتاح صندوق‌های کمک‌های دولتی از هر زمان دیگری مهم‌تر است.

ناچو مولینا 49 ساله گفت: حضور مردان در این اعتراض بسیار مهم است. هنوز لازم است در اسپانیا به مردها آموزش داده شود تا آنها به مردسالاری خود پایان دهند.

در سال 2015 میلادی 41 زن در نتیجه خشونت شریک کنونی یا سابق زندگیشان به قتل رسیدند. تنها هفت تن از این قربانی‌ها پیش از آنکه کشته شدند از متجاوزان خود شکایت رسمی کرده بودند.

این 41 تن در پی جراحت‌های ناشی از ضربات چاقو، کتک و حتی آتش زدن جان خود را از دست دادند.

اسپانیا در سال 2004 میلادی قانونی را برای مبارزه با خشونت علیه زنان تصویب کرد که شامل ارائه کمک‌های قانونی رایگان و ایجاد پناهگاه برای قربانیان است.

از ژانویه سال 2003 تا مه سال جاری میلادی 779 زن به دست شریک کنونی یا سابق زندگیشان در اسپانیا کشته شدند. از سال 2008 میلادی این آمار به شدت در حال کاهش بوده است به طوری که در سال 2003 میلادی این آمار مرگ 71 زن را نشان می‌داد در حالی که در سال 2014 میلادی این آمار کاهش یافته و به 54 تن رسید.

انتهای پیام

کد N1020520

وبگردی