آفتاب
گرایش برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

رأی مثبت امارات به رژیم اسرائیل برای عضویت در یک کمیته سازمان ملل

رأی مثبت امارات به رژیم اسرائیل برای عضویت در یک کمیته سازمان ملل

نتایج رأی‌گیری در خصوص اعضای یک کمیته در سازمان ملل که رژیم صهیونیستی هم از کاندیداهای عضویت در آن بود، از علاقه برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با این رژیم پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «امارات ۷۱»، نتایج رأی گیری یک قطعنامه در سازمان ملل مبنی بر تعیین اعضای کمیته ای تحت عنوان «استفاده مسالمت آمیز از فضای خارجی» از گرایش برخی کشورهای عربی برای نزدیکی به تل آویو پرده برداشت.

بر اساس گزاش این پایگاه، سازمان ملل قطعنامه ای را برای تعیین شش عضو کمیته «استفاده مسالمت آمیز از فضای مجازی» به رأی گذاشت که در نهایت با رأی مثبت ۱۱۷ کشور، تل آویو به این کمیته راه پیدا کرد.

نکته جالب این است که در میان کشورهایی که به این قطعنامه رأی مثبت داده اند، نام امارات به چشم می خورد.

حقیقت این قطعنامه زمانی آشکار شد که مصری ها به دلیل رأی مثبت نماینده دائم قاهره در سازمان ملل به آن، جار و جنجال زیادی را به پا کرده و از دولت السیسی به شدت انتقاد کردند.

نمایندگان کشورهای عربستان، قطر، کویت، الجزایر، تونس، عراق پس از پی بردن به وجود نام رژیم صهیونیستی در لیست کاندیداهای عضویت در این کمیته، به قطعنامه رأی ممتنع دادند. این در حالی است که نمایندگان لیبی، اردن و لبنان برای رأی دادن در جلسه حضور نداشتند.

در همین حال، وزارت خارجه مصر برای توجیه رأی مثبت به قطعنامه، تأکید کرد: از آنجا که کشورهای دیگری هم در لیست عضویت در کمیته «استفاده مسالمت آمیز از فضای خارجی» وجود داشتند و امکان رأی دادن به کشورها وجود نداشت و باید به یک لیست رأی داده می شد، ما به قطعنامه رأی مثبت دادیم. وزارت خارجه مصر در حالی این توجیه را مطرح می کنند که مقامات اماراتی همچنان سکوت را بهترین راهکار برای مقابله با انتقادات به رأی مثبت و مشروعیت بخشیدن به تل آویو ترجیح می دهند.

کد N1020090

وبگردی