آفتاب

دیدار العبادی با دو تن از مراجع نجف و مقتدی صدر

دیدار العبادی با دو تن از مراجع نجف و مقتدی صدر

نخست‌وزیر عراق که به نجف رفته‌است امروز (شنبه) در دیدار با مقتدی صدر تاکید کرد که نسبت به همکاری تمامی طرف‌ها برای یکپارچگی علیه داعش اطمینان دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس خبری مشترکی با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در استان نجف گفت: دیدار ما با آقای مقتدی صدر با این هدف صورت گرفت که عراق به جلو سوق داده شود، در حالی که ما چالش‌های بزرگی همچون مقابله با داعش را داریم.

وی از تمامی سیاست‌مداران و نمایندگان پارلمان خواست تا در کنار نیروهای امنیتی و بسیج مردمی بایستند.

العبادی افزود: من نسبت به همکاری تمامی طرف‌ها برای یکپارچه شدن علیه داعش و خطری که عراق را فراگرفته است، اطمینان دارم، دیدار با مقتدی صدر نیز برای تقویت این روابط بود.

از سوی دیگر، مقتدی صدر عنوان داشت: این دیدار ثمر بخش بود و این مساله مشخص شد که نخست‌وزیر درک بسیاری از تمامی جوانب امنیتی و سیاسی و اجتماعی دارد.

نخست وزیر عراق امروز علاوه بر مقتدی صدر با آیت‌الله بشیر النجفی و آیت‌الله اسحاق الفیاض مراجع دینی شیعه در این شهر دیدار کرد. انتظار می‌رفت که وی همانند سفر پیشین وی به نجف به دیدار آیت‌الله سیستانی نیز برود.

نخست‌وزیر عراق امروز راهی استان نجف شده تا با علماء دیدار داشته باشد و آخرین تحولات سیاسی و امنیتی این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام

کد N1019969

وبگردی