آفتاب
حسینی:

فضای کشور با شعاردادن قرآنی نمی‌شود

فضای کشور با شعاردادن قرآنی نمی‌شود

مدیرکل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جامعه قرآنی را ممتازترین افراد جامعه دانست و برگزاری مسابقات قرانی را در شناسایی استعدادهای قرآنی اثرگذار دانست.

مدیرکل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جامعه قرآنی را ممتازترین افراد جامعه دانست و برگزاری مسابقات قرانی را در شناسایی استعدادهای قرآنی اثرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان کرمانشاه از نخبگان قرآنی به عنوان افراد سرآمد جامعه یاد کرد و با تاکید بر لزوم افزایش تعداد فعالان قرآنی، افزایش این افراد را نیازمند برنامه‌ریزی دانست.

حسینی با بیان این‌که «تعداد حافظان قرآن کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تعداد انگشت‌های دست هم نمی‌رسید» گفت: در شرایط کنونی هزار نفر حافظ قرآن در کشور داریم و هزاران نفر نیز در مسیر قرآن قرار دارند.

وی افزود: با وجود پیشرفت‌های زیادی که در حوزه‌های مختلف قرآنی شده است، اما همچنان در ابتدای راه هستیم.

وی با بیان این‌که «قرآنی شدن فضای کشور با حرف زدن و شعار دادن شدنی نیست» گفت: قرآن باید در اولویت باشد.

حسینی افزود: جامعه زمانی قرآنی خواهد شد که قرآن در تمامی عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... جامعه حاکم شود.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که «دشمنان برای ضربه زدن به اسلام از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند»، به فعالیت شبکه‌های مجازی در نشر باطل اشاره کرد و از فعالان حوزه قرآنی خواست تا برای نشر قرآن که حیات طیبه را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد، به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر این‌که «استان کرمانشاه در ماه آینده میزبان بزرگترین رویداد تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور خواهد بود» ابراز امیدواری کرد: بزرگترین رویداد قرآنی کشور در استان کرمانشاه منشاء تحول باشد.

مدیر کل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که «در جریان برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صدها نفر از نخبگان قرآنی به استان کرمانشاه می‌آیند» بر لزوم برنامه‌ریزی مطلوب برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌های قرآنی تاکید کرد.

وی در ادامه استان کرمانشاه را در زمینه‌های دینی و قرآنی ممتاز ارزیابی کرد و گفت: استان کرمانشاه از نظر موقوفات قرآنی ممتازترین استان کشور است.

انتهای پیام

کد N1019945

وبگردی