آفتاب

گلایه مصر از نادیده گرفتن درخواست‌های قاهره برای مبارزه با تروریسم

گلایه مصر از نادیده گرفتن درخواست‌های قاهره برای مبارزه با تروریسم

پس از آنکه سرویس‌های اطلاعاتی غربی از نشانه‌های دست داشتن داعش در سقوط هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز صحرای سینا خبر دادند، مصر از شرکای خارجی خود به دلیل نادیده گرفتن تقاضا برای تلاش بیشتر به منظور مبارزه با تروریسم انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، سامح الشکری، وزیر امور خارجه مصر امروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری که چند ساعت قبل از اعلام رسمی نتایج تحقیقات مقامات مصری درباره سقوط هواپیمای مسافربری روسیه برگزار شد، گفت: تا زمان انتشار یافته‌های این تحقیقات، گمانه‌زنی درباره علت این حادثه کار اشتباهی است.

وی با این حال گفت: قاهره هیچ‌گونه احتمالی را در این حادثه رد نمی‌کند و در عین حال عنوان کرد، کشورهایی که از احتمال دست داشتن تروریست‌ها در این حادثه خبر می‌دهند باید تقاضاهای مکرر مصر برای هماهنگی به منظور مبارزه با تروریست‌ها را اجابت می‌کردند.

شکری در این کنفرانس خبری گفت: مساله گسترش تروریسم که ما مدت زمانی است از شرکایمان می‌خواهیم جدی‌تر با آن مبارزه کنند، برای بسیاری از طرف‌هایی که اکنون احساس خطر کرده و در جهت منافع شهروندانشان برای مواجه شدن با این خطر تلاش می‌کنند، مهم نبود.

وی همچنین از اینکه اطلاعات خارجی درباره علت سقوط این هواپیما به قاهره منتقل نشده، اظهار ناخرسندی کرد.

وزیر امور خارجه مصر خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که ما درباره‌اش شنیده‌ایم به طور دقیق با آژانس‌های امنیتی مصر تبادل نشده‌اند. ما انتظار داشتیم که اطلاعات فنی به ما ارائه شود.

یک منبع خبری نزدیک به تحقیقات درباره جبعه‌های سیاه هواپیما مسافربری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که گمان می‌رود علت سقوط این هواپیما انفجار بوده باشد اما مشخص نیست که آیا این حادثه در نتیجه یک بمب بوده یا خیر.

انتهای پیام

کد N1019922

وبگردی