آفتاب

سینمای چین، هالیوود را کنار می‌زند

سینمای چین، هالیوود را کنار می‌زند

سینمای چین تا سال 2017 میلادی با پیشی گرفتن از هالیوود،‌ به بزرگترین بازار سینمایی جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش‌بینی می‌شود فروش جهانی سینمای چین زودتر چشم‌انداز سال 2018 میلادی بتواند با گذر از فروش جهانی سینمای آمریکا، این کشور را صاحب بزرگترین بازار سینمای جهان کند.

«مایک الیس» مدیر بخش آسیا - اقیانوسیه انجمن تصاویر متحرک آمریکا در نشست سالانه فیلم «آمریکا - چین» گفت: تعداد مخاطبان در چین با سرعتی فراتر از انتظار، روبه افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی مجموع درآمد سینمای چین به 6/5 میلیارد دلار برسد که حاکی از افزایش قابل ملاحظه 35 درصدی نسبت به آمار فروش سال 2014 میلادی است.

به گزارش گاردین‌، مجموع فروش سینمای آمریکا براساس پیش‌بینی امسال به رقم رکوردشکن 11 میلیارد دلار خواهد رسید و رشد 6 درصدی را نسبت به سال 2014 میلادی ثبت می‌کند. در صورتی که سینمای چین به رشد کنونی خود ادامه دهد مجموع فروش‌اش در انتهای سال 2017 به 11/9 میلیارد دلار خواهد رسید.

«الیس» افزود: آنچه در فروش داخلی سینمای چین در دهه اخیر مشاهده کردیم، رشدی باورنکردنی بود. در چین روزانه 15 سالن سینما ساخته می‌شود و این رقم در سال آینده به روزانه 20 سالن سینما می‌رسد.

البته هالیوود نیز از رشد فروش سینمای چین بی‌بهره نبوده به‌گونه‌ای که امسال از میان 10 فیلم پرفروش سینمای چین‌، 4 فیلم از محصولات هالیوود بودند که از آن جمله می‌توان به «سریع و خشن 7» اشاره کرد که با فروشی بیشتر از 390 میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم سال 2015 چین بود.

انتهای پیام

کد N1019875

وبگردی