آفتاب

ژنرال آمریکایی: حملات ضد داعش تشدید می‌شود

ژنرال آمریکایی: حملات ضد داعش تشدید می‌شود

رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای هوایی آمریکا امروز (شنبه) گفت: نیروهای آمریکا و ائتلاف احتمالا حملات هوایی علیه اهداف داعش در عراق و سوریه را در هفته‌های آتی افزایش می‌دهند که پس از آرامش نسبی ماه سپتامبر و اکتبر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال چارلز براون رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای هوایی آمریکا، در فرودگاه بین‌المللی دوبی در جمع خبرنگاران گفت: کاهش حملات هوایی به علت تغییرات جوی و کاهش فعالیت‌ نیروهای میدانی بود نه به علت آغاز حملات هوایی روسیه در منطقه.

وی افزود که نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان تحرکات زمینی خود را افزایش داده‌اند و همین روند برای آمریکا و متحدانش فرصت‌های بیشتری را فراهم می‌کند تا حملات بیشتری علیه اهداف داعش انجام دهند.

این فرمانده آمریکایی گفت: اگر آنها بیرون نیایند، حمله به آنها (شبه‌نظامیان) سخت‌تر می‌شود خصوصا اگر دشمن خودش را وارد جمعیت غیرنظامیان کند.

وی همچنین با رد انتقادهایی مبنی بر اینکه آمریکا به اندازه اثرگذاری از حملات هوایی استفاده نمی‌کند، تاکید کرد که نیروهای ائتلاف از ایجاد تلفات غیرنظامی که می‌تواند به جذب اعضا برای داعش کمک کند، دوری می‌کنند.

این ژنرال آمریکایی در ادامه تاکید کرد که برای آنها مواضع بمباران شده و تعداد سلاح‌های استفاده شده بیش از تعداد حملات مهم بوده است.

به گفته وی، آمریکا و متحدانش پنجشنبه گذشته داعش در عراق را با 14 حمله هدف گرفتند و همچنین گروهی شبه‌نظامی در سوریه را با 9 حمله هدف گرفتند.

ژنرال براون در جمع خبرنگاران تاکید کرد که توافقی با روسیه به امضا رسیده تا از برخورد هوایی جلوگیری شود و تاکنون نیز هیچ حادثه‌ای گزارش نشده است.

وی گفت: آنها خواستار برخورد هوایی نیستند؛ ما هم همینطور. این توافق مانعی بر سر نیروهای آمریکایی نیست و هر کجا لازم باشد، حمله انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N1019815

وبگردی