آفتاب

عباس به زودی به دیدار پادشاه عربستان می‌رود

عباس به زودی به دیدار پادشاه عربستان می‌رود

یک عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که محمود عباس در آینده نزدیک و در جریان سفر قریب الوقوعی به عربستان رفته و با پادشاه این کشور دیدار می‌کند و این سفر به محض پایان سفر به مصر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت دنیا الوطن، احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تصریح کرد: این سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عربستان بلافاصله پس از پایان سفر وی به مصر صورت می‌گیرد که پیش بینی می‌شود اوایل هفته جاری انجام شود.

مجدلانی عنوان داشت که هدف از این سفر بررسی اوضاع فلسطین در سایه تحولات سیاسی کنونی است.

وی درخصوص سفر عباس به مصر نیز گفت: در این سفر دو مساله اصلی مورد بررسی قرار می‌گیرد که مساله نخست رایزنی با برادران مصری درخصوص تحولات سیاسی کنونی در فلسطین در سایه تشدید تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین و نتایج دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر "اسرائیل" با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در نهم نوامبر و گام‌های مسئولان فلسطینی در سایه بحران سیاسی و تجاوزهای پی در پی است.

مجدلانی خاطرنشان کرد که مساله دوم که در سفر عباس به مصر مورد بررسی قرار می‌گیرد، مذاکرات میان دو طرف درخصوص اوضاع در نوار غزه چه در زمینه گذرگاه‌ها و مرزها است.

پیشتر زکریا الآغا، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد که کمیته ویژه فلسطینی در آینده‌ای نزدیک به قاهره می‌رود تا مکانیزم‌هایی را برای گشودن گذرگاه رفح به صورت همیشگی تدوین کند که این امر بر اساس تفاهم‌ها میان محمود عباس با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در نشست اخیرشان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N1019785

وبگردی