آفتاب
استاندار ولایت ننگرهار افغانستان در گفتگو با مهر:

هیچ شهر ولایت ننگرهار در کنترل داعش نیست/ضربات سنگین به تروریستها

هیچ شهر ولایت ننگرهار در کنترل داعش نیست/ضربات سنگین به تروریستها

استاندار ننگرهار در خصوص میزان تهدیدات داعش در این ولایت شرقی افغانستان اظهار داشت: همه شهرهای این استان تحت کنترل دولت است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

«سلیم کندزی»، استاندار ننگرهار در گفتگو با خبرنگار مهر در کابل در خصوص میزان تهدیدات داعش در این ولایت شرقی افغانستان گفت: یک مساله را باید روشن کنیم که از ۲۱ شهر ننگرهار حتی یک شهر نیز در حالت سقوط نیست؛ نه تنها شهر بلکه حتی یکی از مقرهای نظامی ما نیز سقوط نکرده است.

وی تاکید کرد: تمام شهرها در کنترل دولت است و هیچ مشکلی وجود ندارد؛ در بعضی مناطق مرزی خط دیورند ما یک سلسله تهدیدات داعش را داشتیم ولی عملیات بسیار خوبی صورت گرفته و از طریق رسانه ها نیز شما مطلع شدید که ضربات سنگینی به داعش وارد شده و آن منطقه در حال پاکسازی است.

استاندار ننگرهار عنوان کرد: مردم افغانستان در حال حاضر آماگی دارند که هم علیه طالبان و هم علیه داعش بایستند و از حکومت خود پشتیبانی کنند.

وی در خصوص گزارش برخی رسانه های خارجی از جمله الجزیره در خصوص سرباز گیری داعش در ننگرهار و ایجاد مدرسه هایی برای آموزش و جذب خردسالان اظهار داشت: در شهرهایی که در کنترل ماست چنین مدرسه هایی وجود ندارد که داعش بتواند سربازگیری داشته باشد؛ در مرزها هم فکر نمی کنم مدرسه ای داشته باشند. ما نمی گذاریم که منطقه ای در کنترل آنها باشد و آنها سربازگیری کنند.

سلیم کندزی، استاندار ننگرهار همچنین در خصوص گزارشهای برخی منابع آمریکایی مبنی بر اینکه این افراد داعش نیستند بلکه افراد ناراضی هستند و هیچ ارتباطی به داعش ندارند اظهار داشت: اینها به نام داعش خود را معرفی می کنند در صورتی که اکثریت آنها طالبان ناراضی سابق هستند.

کد N1019780

وبگردی