آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

حضور رسانه‌های معتبر عامل اقبال مردم به نمایشگاه مطبوعات

حضور رسانه‌های معتبر عامل اقبال مردم به نمایشگاه مطبوعات

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نحوه اطلاع‌رسانی از حضور رسانه‌ها در میزان اقبال مردم در نمایشگاه مطبوعات تاثیرگذار است گفت که انتخاب آثار ارزشمند و رسانه‌های معتبر برای حضور در نمایشگاه می‌تواند به حضور پرشورتر مردم کمک کند.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به برگزاری بیست ویکمین دوره نمایشگاه مطبوعات گفت: مطبوعات ابزار رسانه‌ای است که محتوا و منبع آن برای افزایش آگاهی جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مطبوعات به دلیل ارتباط با اقشار مختلف جامعه و داشتن مخاطبین مختلف در روند تبادل اطلاعات در جامعه تاثیرگذارند بنابراین اگر آثار آن‌ها سالم، مثبت ، مناسب و با جاذبه باشد، می‌تواند در هدایت دیدگاه‌های مردم تاثیرگذار باشد و اگر دقت‌های لازم به کار گرفته نشود خدای ناکرده باعث به انحراف کشیده شدن اعتقادات مردم می‌شود، از این رو مسوولان مربوطه مسوولیت سنگینی در این حوزه دارند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به تببین راهکارهای برگزاری پرشور و استقبال مردم از نمایشگاه پرداخت و گفت: طبیعتا انتخاب آثار ارزشمند و معتبر برای حضور در نمایشگاه می‌تواند به حضور پرشورتر مردم کمک کند، رویکردی که باعث تقویت اعتماد مردم می‌شود.

افتخاری ادامه داد: همان طور که مردم کتاب را به عنوان خوراک و غذای روح با آرامش خاطر انتخاب می‌کنند، همین رویکرد را در انتخاب نشریات و رسانه‌ها دارند و طبق این روند در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

وی نحوه اطلاع رسانی و تنوع بخشی به آثار و غنابخشی و ارائه آثار جدید در کنار راهنمایی و ارائه اطلاعات مناسب به خصوص در معرفی رسانه‌ها را در استقبال مردم برای حضور مردم در نمایشگاه تاثیرگذار خواند.

افتخاری در پایان در مورد حضور کمیسیون فرهنگی در نمایشگاه مطبوعات گفت که با توجه به تعطیلی این هفته مجلس، احتمالا هر کدام از اعضای کمیسیون در صورت تمایل حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1019764

وبگردی