آفتاب

عریقات: به طور جدی به استعفا فکر می‌کنم/ امثال نتانیاهو باعث شکست من شدند

عریقات: به طور جدی به استعفا فکر می‌کنم/ امثال نتانیاهو باعث شکست من شدند

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اظهار داشت که رهبران فلسطینی هم نسل وی در تحقق اهدافی که نسل آینده به آن چشم دوخته‌اند و در حال حاضر در فضای یاس و ناامیدی به سر می‌برند، شکست خوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با رادیو "بی‌بی‌سی" با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تنها یک گزینه پیش روی خود دارند و آن این است که در قالب راهکار تشکیل دو کشور و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 در کنار اسرائیل زمینه همزیستی مسالمت‌آمیز آنها فراهم شود.

عریقات تصریح کرد :"من نمی‌توانم این هدف را از طریق شورای امنیت و یا مذاکرات سازش محقق کنم، اما دلیل این ناتوانی، شکست خود من نیست، بلکه امثال بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) باعث این شکست شدند."

دبیر کمیته اجرایی ساف مدعی شد : من می‌خواهم روزنه امیدی در این زمینه باقی بگذارم و می‌دانم که تحقق این مساله از طریق "خشونت" ممکن نیست، بلکه باید یکی از طرف‌های بین‌المللی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه دهد که در آن بر راهکار تشکیل دو کشور در بازه زمانی مشخص و برگزاری کنفرانسی بین‌المللی که بر حیات کشور فلسطین در کنار اسرائیل در مرزهای سال 1967 تاکید داشته باشد، تصریح کند.

وی درباره احتمال استعفایش نیز اظهار داشت که «اگر کسی از من بپرسد که چطور شکست خوردم، می‌گویم که دلیل این شکست عدم تحقق خواسته‌های ماست و این یک واقعیت است. من هنوز به صورت جدی درباره استعفا فکر می‌کنم و واقعیت این است که آنچه را از من انتظار می‌رفت، نتوانسته‌ام انجام دهم.»

انتهای پیام

کد N1019688

وبگردی