آفتاب

تاکید فرماندار کرکوک بر لزوم همکاری ایران و آمریکا برای برقراری ثبات در عراق

تاکید فرماندار کرکوک بر لزوم همکاری ایران و آمریکا برای برقراری ثبات در عراق

فرماندار استان کرکوک عراق گفت: آمریکا برای برقراری صلح و ثبات در عراق، باید با ایران همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نجم الدین کریم، فرماندار استان کرکوک در گفت‌وگو با پایگاه خبری المانیتور گفت که اگر امیدی برای شکست گروه داعش و برقراری صلح در عراق وجود داشته باشد، آمریکا باید با ایران همکاری کند.

نجم الدین کریم همچنین همکاری نظامی میان آمریکا و شبه نظامیان شیعه موسوم به بسیج مردمی عراق را خواستار شد و آن را اولین گام در جهت ایفای نقش سازنده‌تر تهران در عراق دانست.

وی افزود: من فکر می‌کنم آن‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند به خصوص زمانی که پای شبه نظامیان در میان باشد و به علاوه درباره چگونگی جنگ با داعش. اکنون هر جایی که شبه نظامیان شیعه باشند، آمریکا از حملات هوایی خودداری می‌کند.

این مقام عراقی در ادامه به مذاکرات بین‌المللی وین برای حل بحران سوریه اشاره کرد و گفت: از آن جایی که آمریکا از ایران برای ملحق شدن به کشورهای دیگر برای حل بحران سوریه دعوت کرد، چرا این کار را درباره عراق انجام ندهد؟

فرماندار کرکوک ادامه داد: من فکر می‌کنم که ایران و آمریکا باید با یکدیگر همکاری کنند. ثبات عراق به نفع آمریکا و به نفع ایران است که با عراق هم مرز نیز هست اما متاسفانه عربستان، کشورهای خلیج (فارس)، ترکیه و بی اعتمادی‌های گذشته بر این سیاست‌ها تاثیرگذار هستند.

نجم الدین کریم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اختلافات فرقه‌ای در عراق اشاره و تاکید کرد که همکاری بیشتر میان ایران و آمریکا به ویژه در جایی که این اختلافات وجود دارد می‌تواند بیشترین سودمندی را داشته باشد.

وی همکاری میان تهران و واشنگتن در این زمینه را ضروری و مهم توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N1019640

وبگردی