آفتاب
در نشست خبری مشترک با شولتز:

لاریجانی بر نقش آفرینی اروپا در حل و فصل مسائل منطقه تاکید کرد

لاریجانی بر نقش آفرینی اروپا در حل و فصل مسائل منطقه تاکید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی اروپا در حل و فصل این مسائل را مهم دانست و گفت: پارلمان اروپا جایگاه مناسبی در تصمیم سازی برای اتحادیه اروپا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با مارتین شولتز رئیس پارلمان اتحادیه اروپا اظهار داشت: ایران و اروپا یک سابقه طولانی تاریخی در زمینه های مختلف مخصوصا اقتصادی با هم دارند.

وی افزود: همین مسئله زمینه مناسبی است که پس از گفتگوها با ۵+۱ این زمینه ها را گسترش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این زمینه های مختلفی در حوزه منطقه ای نیز وجود دارد که همکاری را ایجاب می کند.

لاریجانی با بیان اینکه مذاکرات خوبی در زمینه گسترش همکاری ها داشتیم گفت: بخصوص در مسائل منطقه ای مثل تروریسم و بحران های منطقه ای گفتگوهای مناسبی داشتیم.

وی نقش آفرینی اروپا در حل و فصل این مسائل را مهم دانست و ادامه داد: پارلمان اروپا جایگاه مناسبی در تصمیم سازی در اتحادیه اروپا دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شخص آقای شولتز به عنوان یک سیاست مدار برجسته می توانند مسائل مختلف را از نزدیک با ایران مورد بررسی قرار دهند.

لاریجانی با اشاره به اینکه هرچند سفر وی به ایران کوتاه است خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم همین سفر کوتاه دستاوردهای مناسبی برای ایران و اروپا داشته باشد.

کد N1019552

وبگردی