آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

افکار جوانان در معرض خطر است

افکار جوانان در معرض خطر است

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: دشمنان ذهن و افکار جوانان را منحرف می‌کنند و متأسفانه درست کردن چیزی که دشمنان خراب می‌کنند، کاری بس مشکل و زمان‌بر است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: دشمنان ذهن و افکار جوانان را منحرف می‌کنند و متأسفانه درست کردن چیزی که دشمنان خراب می‌کنند، کاری بس مشکل و زمان‌بر است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقیلد در دیدار مسئولان برگزاری سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، این جشنواره را یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی کشور در سطح دانشجویان و جوانان عنوان کرد.

وی با بیان این‌که «در دین اسلام هیچ چیزی به اندازه قرآن مورد تأکید قرار نگرفته است» اظهار کرد: قرآن سعادتنامه بشری است و این کتاب نورانی بهترین وسیله برای هدایت انسان است.

این مرجع تقلید بیان کرد: برگزاری این جشنواره و کاری که شما انجام می‌دهید در واقع مسیری است برای هدایت جوانان به سمت قرآن و کلام الهی. اهمیت هدایت و راهنمایی افراد جامعه آنقدر بالاست که گاهی انسان از گفتن اهمیت و شأن آن عاجز می‌ماند.

وی با اشاره به فتنه‌های اخیری که در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد، افزود: دنیای امروز دنیای فتنه است. امروزه در سراسر عالم و به خصوص در میان امت‌های اسلامی جنایت‌ها و فتنه‌های بسیاری با هدف تفرقه و اسلام هراسی رخ می‌دهد. جای تأسف این است که فتنه گران قرآن می‌خوانند و پرچم اسلامی به پا می‌دارند در حالی که اهداف آنان چیزی غیر از اسلام و قرآن است. در میان این همه فتنه تنها راه نجات بشر رجوع به کلام وحی یعنی قرآن است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تأکید بر این‌که «در دنیای امروزی دشمن از هرچیزی استفاده می‌کند تا به اسلام ضربه وارد کند» تصریح کرد: در این میان این افکار و ذهن جوانان است که بیش از هرچیزی در معرض خطر قرار دارد. جوانان با توجه به علم کمی که دارند ممکن است با دیدن این صحنه‌ها و نیرنگ‌ها دچار شک و تردید در راه خود شوند و راه را اشتباه بروند. این موضوع در شبهاتی که از دفاتر مراجع پرسیده می‌شود کاملا مشهود است.

این مرجع تقلید با ابراز ناخرسندی از برخی مسئولین فرهنگی کشور بیان کرد: در برخی از موارد شاهد این هستیم که مسئولین صبر می‌کنند تا دشمن کار خود را انجام دهد و سپس وارد عمل می‌شوند تا خرابکاری آنان را تصحیح کنند. این کار اشتباهی است. نباید به دشمن فرصت داد تا حتی ذره‌ای از اعتقادات و افکار پاک جوانانمان را خدشه‌دار کند که در این میان نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار پررنگ و مهم است.

وی همچنین اظهار کرد: در دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید آنچنان جوانان را از لحاظ مسائل دینی و قرآنی غنی کرد تا بتوانند در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام بایستند و از قرآن و اسلام دفاع کنند.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: از این جهت برگزاری این جشنواره بسیار ارزشمند است و انجام اینگونه فعالیت‌ها در مسیر کلام خداوند عزت ما را بالا می‌برد و فرزندانمان را به سمت پروردگار سوق می‌دهد. تقاضای بنده از مسئولین برگزاری جشنواره این است که اهمیت فراوانی جهت برگزاری هرچه بهتر و مطلوب‌تر آن بدهند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی همچنین تأکید کرد: جوانان برتر در این جشنواره حتما مورد تشویق و نکوهش قرار گیرند تا بدانند که کار در راه خدا بسیار ارزشمند است تا بتوانند دست دیگران را در این مسیر بگیرند.

در ابتدای این دیدار نیز آیت‌الله عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن ضمن معرفی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گزارشی از فعالیت‌های انجام شده از سوی ستاد برگزاری سی امین دوره این جشنواره ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N1019472

وبگردی