آفتاب

طرح دولت آمریکا برای گشایش مراکز جدید بررسی پذیرش پناهجویان سوری

طرح دولت آمریکا برای گشایش مراکز جدید بررسی پذیرش پناهجویان سوری

مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند، دولت قصد دارد با افتتاح مراکز جدید بررسی پذیرش پناهجویان در عراق و لبنان تعداد پناهجویان سوری برای پذیرش در آمریکا را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام پس از آن انجام می شود که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکادر ماه سپتامبر وعده داد در سال 2016 تعداد 10 هزار پناهجوی بیشتر را از سوریه پذیرش می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این وزارتخانه طرح گشایش مراکز رسیدگی به پذیرش پناهجویان در اربیل عراق را پیش از پایان سال 2015 و همچنین از سرگیری این فرآیند در لبنان در سال 2016 تایید کرده است.

کاخ سفید اعلام نکرده که چه تعداد پناهجوی بیشتر را فراتر از 10 هزار نفر می‌پذیرد اما دو مقام ارشد دولت آمریکا گفتند که به دنبال راه‌هایی برای افزایش تعداد هستند.

یکی از این مقام‌ها که نام خود را فاش نساخت، به رویترز گفت: ما می‌خواهیم در جایگاهی قرار بگیریم که بتوانیم اهداف بلندپروازانه واقعی را عملی کنیم.

وزارت امور خارجه آمریکا در سراسر جهان 9 مرکز رسیدگی به پذیرش پناهجویان دارد. در این مراکز افراد پناهجو و کارکنان وزارت امنیت کشور آمریکا با یکدیگر ملاقات می‌کنند و درخصوص پناهجویان مناسب برای پذیرش در آمریکا تصمیم‌گیری می‌شود.

براساس گزارش رویترز، با گشایش مراکز بیشتر تعداد پناهجویان در نظر گرفته شده برای خاورمیانه دو برابر خواهد شد. در حال حاضر اکثر سوری‌ها به منظور پذیرش در آمریکا در مراکز استانبول و امان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مقام آمریکایی اظهار کرد: مراکز جدید به منظور افزایش مجراهای دسترسی آمریکا به پناهجویان سوری در نظر گرفته شده است. حدود یک سال پیش آمریکا مرکز رسیدگی به پناهجویان خود در لبنان را به دلیل نگرانی‌های امنیتی تعطیل کرد.

انتهای پیام

کد N1019415

وبگردی