آفتاب

فدایی:عجله برخی درتصویب برجام برای کشورهزینه ایجادکرد/اگر مجلس بهتر عمل می‌کرد،موضع رهبری متفاوت بود

فدایی:عجله برخی درتصویب برجام برای کشورهزینه ایجادکرد/اگر مجلس بهتر عمل می‌کرد،موضع رهبری متفاوت بود

تسنیم نوشت: دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: چنانچه آمریکایی‌ها برای رفع تحریم‌ها در برجام تضمین ندهند، در جهان رسوا می‌شوند و چنانچه تضمین بدهند، نیز بُرد ایران رقم خواهد خورد.

حسین فدایی، یادآور شد: مقام معظم رهبری در جمله‌ای از تمام منتقدانی که با ریزبینی قابل تحسین نقاط ضعف را به همه ما یادآور شدند، تشکر می‌کنند و به نظر بنده این نکته قابل توجهی است که به همه ما یادآور شدند. همچنین تسریع طراحی محتاطانه (برجام) در مجلس نیز از مسائل حائز اهمیتی است که رهبری به آن اشاره کرده‌اند. نکته بعدی نیز تقدیر حضرت آقا از کمیسیون ویژه برجام است که در این تقدیر از اعضای کمیسیون ویژه و از شخص رئیس این کمیسیون نام بردند و این موضوع نیز به نظر بنده کم سابقه است.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

**نکته مهمتر شروطی است که برای پذیرش برجام مطرح شده و این شروط نمایانگر بی اعتمادی حضرت آقا به نظام سلطه (آمریکا و اتحادیه اروپا) است و موضوع دیگر تأکید ایشان به دولت است تا ضمانت‌های لازم را برای جلوگیری از بد عهدی‌های آمریکایی‌ها اخذ کنند. مقام معظم رهبری در نامه به رئیس جمهور بر حفظ منافع ملی تأکید داشتند و می‌فرمایند باتوجه به مصوبات شورای امنیت ملی و مجلس این شروط را بیان می‌کنم. به اعتقاد بنده اگر مجلس بهتر عمل می‌کرد، موضع مقام معظم رهبری متفاوت بود.

** جمع بندی نظر ما این بود که مجلس برجام را تصویب و رد نکند، بلکه با گذاشتن شروط عاقلانه منطقی به دولت بگوید براساس این شروط برجام را عملیاتی کنید؛ اما مجلس با قدرت و وحدت نتوانست این مسیر را بپیماید، ولی می‌توانست این مسیر را باقدرت و وحدت برود تا مقام معظم رهبری مجبور نشوند که این شروط را مطرح کنند.

**اگر مجلس می‌توانست با وحدت و اقتدار مسئله برجام را پیش ببرد، برای نظام و کشور بهتر بود؛ ولی متأسفانه برخی از دوستان با عجله و ناپختگی برای کشور هزینه ایجاد کردند.

**معلوم شد این تفکر که اگر مذاکرات به نتیجه برسد، مشکلات اقتصادی مردم حل می‌شود، حرف "الکی"(غیرواقعی) است. از همه مهمتر این اتفاق که می‌خواستند که جامعه ایران اسلامی دو قطبی شود و مردم روبرو یکدیگر بایستند، محقق نشد و جمهوری اسلامی از این بحران عبور کرد. پیروزی دیگر این بود که در عرصه بین الملل این توطئه که ایران خوار شود، شکست خورد و ایران به عنوان یک چهره مقتدر در برابر 6 ابر قدرت در جهان شناخته شد و به عبارتی عزت جمهوری اسلامی رقم خورد.

**باید به همگان نشان دهیم که حرف دولت و ملت همان حرف رهبری به عنوان فصل الخطاب است؛ نباید با دولت تقابل کنیم،دولت هم باید همان موضع رهبری را که خواست مردم هم هست، دنبال کند و فراموش نکنیم که باید وحدت و انسجام را حفظ کرده و از ایجاد فضای دو قطبی به شدت اجتناب کنیم؛ باید تعهدات غربی‌ها در اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی تصویب شود.

**{ با اشاره به اینکه برخی مدعی هستند، رهبری برجام را با این شروط "هوا" کردند} به اعتقاد بنده این تعبیر درست نیست؛ بلکه مقام معظم رهبری برجام را در چارچوب نظام هدایت کردند.

2727

 

 

کد N1019319

وبگردی