آفتاب

اعزام 6 جنگنده اف-15 آمریکا به پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه

اعزام 6 جنگنده اف-15 آمریکا به پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه

ارتش آمریکا روز گذشته شش جنگنده اف-15 را برای کمک به حملات هوایی و تدافعی ترکیه به پایگاه هوایی اینجیرلیک در جنوب این کشور اعزام کرد.

ارتش آمریکا روز گذشته شش جنگنده اف-15 را برای کمک به حملات هوایی و تدافعی ترکیه به پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب این کشور اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعزام هواپیماهای جنگی پس از آن انجام شد که جنگنده های روسیه فعال در سوریه، دو بار حریم هوایی ترکیه را نقض کردند که این اقدام با انتقاد شدید ترکیه و متحدان ناتو مواجه شد.

فرماندهی آمریکایی- اروپایی ناتو واقع در شهر اشتوتگارت آلمان اعلام کرد که در راستای عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا، شش جنگنده به پایگاه اینجیرلیک در جنوب ترکیه اعزام شد.

بنابر اعلام این فرماندهی، این اعزام بنا به درخواست ترکیه انجام گرفت که در جهت حفظ امنیت حریم هوایی این کشور، نمایش حمایت تزلزل ناپذیر ناتو از تمامیت ارضی ترکیه و حفظ امنیت جمعی منطقه انجام گرفته است.

در این بیانیه آمده است: ما به همکاری های نزدیکمان با ترکیه در راستای حمایت از حریم هوایی این کشور و تلاش خود برای مبارزه علیه داعش ادامه می دهیم.

در پی حملات جنگنده های روسیه در سوریه، یک جنگنده روسی نیمه اول مهرماه حریم هوایی ترکیه را نقض کرد که در همین راستا آنکارا سفیر روسیه در این کشور را برای ارائه توضیحات بیشتر احضار کرد و وزارت خارجه ترکیه به روسیه درباره تکرار نقض حریم هوایی‌اش هشدار داد. اما یک روز پس از این حادثه آنکارا بار دیگر اعلام کرد که حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های روسی مجددا نقض شده است .

انتهای پیام

کد N1019316

وبگردی