آفتاب

کشف جسد دستیار رسانه‌ای سابق پوتین در یکی از هتل‌های آمریکا

کشف جسد دستیار رسانه‌ای سابق پوتین در یکی از هتل‌های آمریکا

شبکه خبری ای.بی.سی نیوز اعلام کرد، جسد دستیار رسانه‌ای سابق رئیس‌جمهوری روسیه در یکی از هتل‌های واشنگتن پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری ای.بی.سی نیوز به نقل از یک مقام روسی و یک مقام آمریکایی گزارش داد: جسد "میخائیل لیسن"، رئیس سابق امور رسانه‌ای دولت روسیه و میلیونر نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور در هتل «دوپان سیرکل»، واقع در مرکز واشنگتن پیدا شد.

رسانه‌های روسیه از قول خانواده لیسن نوشته‌اند که وی از بیماری قلبی رنج می‌برده است. مقامات آمریکایی، سفارت روسیه را از مرگ لیسن مطلع ساخته و مقامات هر دو کشور در حال تحقیق درباره علت مرگ وی هستند.

لیسن از مدت‌ها قبل به محدود کردن آزادی مطبوعاتی در روسیه متهم شده بود. وی با تاسیس شبکه خبری انگلیسی‌زبان «راشا تودی» که تحت حمایت دولت مسکو است، معروف شد.

لیسن از سال 1999 تا 2004 میلادی به عنوان وزیر مطبوعات، تلویزیون و رادیو روسیه خدمت کرد. وی در سال 2013 ریاست بخش رسانه‌ای شرکت بزرگ «گازپروم» را نیز به عهده گرفت. البته یک سال بعد به دلایل خانوادگی از این سمت استعفا داد.

رابین ویکر، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت می سی‌ سی پی سال گذشته میلادی خواستار انجام تحقیقات از لیسن به اتهام پولشویی و فساد شده بود.

وی ادعا کرد، لیسن در حالی که تنها برای دولت خدمت می‌کرده میلیون‌ها دلار ثروت و دارایی در اروپا و آمریکا از جمله ملکی به ارزش 28 میلیون دلار در لس‌آنجلس دارد که این مساله سوالات جدی را برانگیخته است.

مرگ لیسن در حالی رخ داده است که روابط میان آمریکا و روسیه حول محور مسائل سوریه و اوکراین به شدت متشنج شده است.

انتهای پیام

کد N1019280

وبگردی